مسکن ملی شهر آشخانه چشم انتظار اقدام متولیان  

  طرح نهضت ملی مسکن یکی از  برنامه های مهم  در دستورکار دولت سیزدهم است  که در قالب احداث مسکن برای افراد فاقد  سرپناه در سطح کشور احداث ایجاد شده  که شهرستان مانه و سملقان هم مستثنا از این بر نامه دولت  نیست.  

 در حالیکه  تامین زمین برای اجرای مسکن ملی از اصلی ترین ضروریات احداث مسکن برای متقاضیان می باشد ، تامین  زمین مناسب برای احداث این طرح مهم و ضروری که توجه ویژه دولت مردان را به خود جلب کرده ، فقدان  زمین مناسب  بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان جهت اجرای این طرح به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.    

 با همه مزایایی که این طرح دارد وهمچنین تا کید رئیس جمهوری برای اجرای ساخت واحد های مسکونی برای متقاضیان مسکن ملی  متا سفانه این طرح درمانه وسملقان  بین دستگاه های متولی  از جمله راه و شهرسازی و سایر نهاد ها ی متولی  با اختلاف نظر های فراوان به یک  چالشی جدی مواجع شده است.

روند طولانی تامین زمین  ساخت مسکن برای   بیش از 3 هزار متقاضی طرح مسکن ملی در مرکز شهرستان مانه و سملقان موجب انتقاد و بلاتکلیفی   متقاضیان این حوزه شده است .

  یکی از شهروندان متقاضی مسکن ملی اظهار کرد هر چند که خانواده های فاقد مسکن به دستور  ریاست جمهور امید وار شدندکه روزی آنهاهم دارای یک سر پناه خواهند شد متاسفانه عدم هماهنگی  دستگاه های متولی و عدم توجه به مشکلات خانواده های فاقد مسکن  و مستاجر در شرایط تورم و گرانی مسکن و کرایه خانه،  دستگاهها با متهم کردن یکدیگر و مقصر دانستن دستگاه دیگر خود را مبری میدانند و دود این مسئله به چشم مردمانی میرود که چشم انتظار مسکن میباشند.   

   شهروند دیگری بیان کرد با این وضعیت باید  منتظر ماند  و دید که با وجود عدم هماهنگی در بین دستگاهای متولی با وعد ه وعید های امروز و فردا آیا دستگاه ها زیر بار دستور دولت می روند و این طر ح ملی رنگ بوی عملیاتی به خود می گیرد  یا همچنان متقاضیان  مسکن   باید چشم انتظار ا حداث مسکن در این شهرستان بمانند.     

   این شهروند با اشاره به این مطلب افزود با توجه به اینکه در دولت های گذشته بدون پیش بینی و آینده نگری ارا ضی ملی در  شهرستان مانه و سملقان همانند گوشت  قربانی بین کسانیکه به بهانه  ایجاد اشتغال در شهرستان اراضی ملی تقسیم و بدون ایجاد اشتغال اراضی را در تصرف دارند و هیچگونه اشتغالی هم ایجاد نکردند تا امروزه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور که یک امرقانونی در دولت سیزدهم است برای عملیاتی کردن این  امر مهم و ضروری در راستای طرح جهش تولید  نهضت ملی مسکن در بخش مرکزی  شهرستان مانه و سملقان که فصل الخطاب رئیس جمهور می باشد متقاضیان باید همچنان بلا تکلیف و چشم انتظار بمانند.

در ادامه شهروند دیگری با اشاره به این مطلب گفت با توجه به اینکه در دولت نهم  بیش از 25 هکتار  اراضی ملی در بهترین نقطه در حاشیه شهر آشخانه به شخصی  واگذار نمودند تا با ایجاد کار خانه خانه های پیش ساخته برای 1270 نفر ایجاد اشتغال کند  متا سفانه بعد از چندین سال  نه از کار خانه خبری است ونه زمین را به دولت بر گردانده. اراضی ملی را هم همچنان درتصرف  دارد  و برای خودش باغ هلو و تفرج گاه احداث نموده  تا  امروزه مسئو لان و متولیان برای  چنین طرح ملی برای زمین سردر گم  و بی خانمانها هم  به یک سر پناه نرسند.

این شهروند گفت من  از مسئولان ودست اند کاران سئوال می کنم آیا این فرد مگر متعهد نشده که ظرف مدت 3 الی 5 سال این پروژه را به ثمر برساند  اگر پروژه در وقت مقرر انجام و به اتمام نرسید زمین را خلع ید کنند این  موضوع برای تمام شهر وندان جای سوال است که این آقا از بسته گان کدام مسئول می باشد که 25 هکتار اراضی ملی را همچنان در تصرف خود ش دارد  به عنوان یک تفرج گاه  مورد استفاده شخصی او  گرفته است . 

خبر نگار مانه و سملقان/ نوروزی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید