وضعیت پروژه مسکونی برکت

وضعیت پروژه مسکونی برکت

با توجه به اینکه اساسی ترین نیاز جامعه امروز مردم و خانواده های بی سر پناه مسکن است ،در دولت سیزدهم در راستای توجه ویژه به حوزه  مسکن  در قالب احداث سر پناه برای فاقدین این مهم برنامه های جدی در دستور کار قرار گرفته است  متاسفانه خیلی از دست اندرکاران از کنار برنامه دولت که خواسته مردم  است همچنان بی تفاوت می گذرند که بعنوان نمونه پروژه مسکن برکت اشاره کرد که این پروژه هزار واحدی فرهنگیان شهرستان بجنورد در سال 1398 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام کلید خورده است ولی متاسفانه با گذشت 4 سال از شروع پروژه پیشرفت چشم گیری  نداشته است .

طی بازدید خبر نگار ما از پروژه مسکن برکت یکی از شهروندان می گوید بنده در سال 1398 که این موضوع  اعلام شد ماشین زیرپای خودم را با 40 میلیون تومان فروختم ودر این پروژ سرمایه گذاری کردم به امید اینکه خانه دار شوم.

این شهروند افزود در حالی که همان ابتدای کاربیش از هزارنفر در این پروژه ثبت نام و سرمایه گذاری کردند باوعده دوساله  پروژه به اتمام خواهد رسید متا سفانه  هنوز کمتراز 30در صد پیشرفت فیزیکی دارد .

این شهروند اضافه کردو گفت با پیگیری هایی که تا کنون انجام شده به نظر می رسد که بی مهری مسئولین نسبت به پروژه ستاد اجرائی فرمان امام به خوبی مشهود و کسی به خسارات وارده به سرمایه گذاران  ناشی از عدم توجه به  متقاضیان مسکن ملی فرهنگیان شهرستان بجنورد رغبتی نشان نمی دهند.

 شهروند دیگری می گوید اکثر مسئولین مرکز استان و محلی از پروژه مذکور بازدید کرده اند متا سفانه تاکنون پاسخ قانع کننده اینداده اند و این بی توجهی ها موجب نگرانی متقاضیان و سرمایه گذاران دراین پروژه شده است.

سرمایه گذاران دراین پروژه از متولیان و دست اندر کاران  به ویژه استاندار محترم که به عنوان نماینده عالی دولت مردمی در استان خراسان شمالی  می خواهند  با توجه به اینکه تامین مسکن مهمترین برنامه دولت مردمی است تکلیف بیش از هزار متقاضی سرمایه گذار درمسکن ملی فرهنگیان(برکت) که 4 سال از اجرای آن می گذرد روشن کنند تا متقاضیان این پروژه  از کنارخدمات وارزشهای نظام اسلامی و دولت مردان بی تفاوت نگذرند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی دراین رابطه اظهار کرد:درسال 1398 زمینی تحویل شرکت عمران  توسعه گران امداد ستاد شد که این شرکت در تاریخ 4 بهمن 1399 پیمانکار این پروژه را به پیمان دراوردند به نام شرکت مسکن ساز آرشام برای ساخت 1120 واحد مسکن مورد نیاز مردم شریف در بجنورد.

وی افزود این پروژه حدود سی و سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مدت قرارداد با پیمانکار 16 ماه بوده در محل ابتدای شهرک فرهنگیان در 44 بلوک که هر بلوک 5 طبقه می باشد.بعضی از این بلوک ها به نسبت پیشرفت خوبی داشته و قسمت هایی هم از پیشرفت مناسبی برخوردار نبوده است.

 میرکریمی گفت:طی ماه های گذشته جلسات متعددی با مسئولین مربوطه و شرکت پیمانکار در آذرماه بخشی از پروژه حدود 240 واحد ازقرارداد پیمانکار خارج و غریب به 2ماه است که پروژه تحویل راه و شهرسازی شده است.

در این مدت پروژه  حدود 16 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بنا بر گفته مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی 240 واحد تعیین تکلیف شده است و پیرو آخرین  جلسه  در وزارت خانه  مقررگردیده مسئولین ظرف مدت کوتاهی پیمانکارپروژه تعیین تکلیف گردد باتوجه به اینکه فرصت زیادی به این پیمانکار داده شده و از پروژه خارج شود و ادامه کار را خود راه و شهرسازی با پیمانکاران داخل استان که تحت پیمان هستند ادامه دهد.

اتفاقیه/نوروزی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید