بیکاری، بیماری و فقر مثلث گرفتاری ملت است

بیکاری، بیماری و فقر مثلث گرفتاری ملت است

امام جمعه بجنورد گفت: باید اختلاف های داخلی کنار گذاشته شود تا بتوانیم مثلث شوم گرفتاری ملت ایران یعنی بیکاری، بیماری و فقر را از جامعه بزداییم.

به گزارش اتفاقیه به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که به صورت مجازی قرائت شد، به در پیش بودن شب یلدا اشاره داشت و اظهار کرد: مردم در این ایام کرونایی از برگزاری دورهمی ها به‌ویژه در شب یلدا پرهیز کنند تا روند کاهشی شیوع بیماری و مرگ‌ومیر در استان، خدای‌ناکرده به دلیل برگزاری همین دورهمی ها بار دیگر صعودی نشود؛ به این امید که ان‌شاءالله تا سال بعد این مریضی با ساخت واکسن ایرانی ریشه‌کن شده و بار دیگر بتوانیم سنت زیبای صله‌رحم را به‌جا آوریم.

امام جمعه بجنورد به در پیش بودن روز پرستار نیز اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا که پرستاری خطر زیادی داشته و پرستاران و کادر درمان با ایثار و از جان گذشتگی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند، کار آن‌ها جهاد فی سبیل الله است.

وی افزود: کسی که به جنگ این ویروس رفته و از جان انسان‌ها و جامعه دفاع می‌کند، اگر به این مسیر قربة الی الله ورود کند مجاهد فی سبیل الله است و اگر در این عرصه جان خود را از دست بدهد شهید در راه خدا محسوب می‌شود.

مسئولان شبانه روزی تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در مورد ضرورت وحدت همه اقشار و مسئولان به‌ویژه رؤسای سه قوه، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند از همه مسئولان حمایت می‌کنم به شرط اینکه به اهداف این ملت پایبند باشند؛ بر این اساس اگر مسئولان به اهداف مردم و ملت پایبند باشند حمایت‌های رهبری از آن‌ها مداوم خواهد بود.

وی افزود: در شرایطی که بیکاری به جوانان و بیماری به جامعه فشار آورده و فقر هم از سوی دیگر بخشی از مردم را گرفتار کرده است همه باید سعی کنیم اختلافات را کنار بگذاریم و مثلث شوم گرفتاری ملت ایران یعنی بیکاری، بیماری و فقر را از جامعه بزداییم.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: در چنین موقعیتی همه مسئولان باید در هر سه قوه تلاش و کار شبانه‌روزی کنند تا مشکلات ملت به حداقل برسد و خدای‌ناکرده به‌گونه‌ای نشود که در این اختلافات، برخی از کارها بر زمین بماند.

امام جمعه بجنورد در انتها گفت: باید به‌گونه‌ای توانمند و قدرتمند شویم که دشمن نه بتواند ما را تحریم کند و نه نیازی به تحریم ببیند؛ زیرا احساس کند تحریم برای او سودی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باید به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌های دشمنان باشیم که لازمه این کار تقویت و توانمندسازی در تمامی حوزه‌ها است.

 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید