تراکنش های بانکی راهی برای اخذ مالیات از افرادی که خوداظهاری نکرده اند

تراکنش های بانکی راهی برای اخذ مالیات از افرادی که خوداظهاری نکرده اند

خراسان شمالی مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: یکی از راه های اخذ مالیات از افرادی که خوداظهاری نکرده اند، بررسی تراکنش های مالیاتی است.

یعقوب نژاد در نشست خبری اظهارکرد: بانک ها تراکنش های بالای افراد را برای اداره کل مالیات ارسال و این اداره کل با صدور دعوت نامه ای از شخص تقاضا می کند تا برای شفاف سازی اقدام کند.

وی افزود: ۱۳۰ تا ۱۴۰ تراکنش بانکی بالا را بانک های استان به این اداره کل اعلام کرده و تعدادی از این تراکنش های منجر به اخذ مالیات از افراد شده است.

یعقوب نژاد در ارتباط با درآمدهای مالیاتی این اداره کل بیان کرد: درآمدهای این اداره کل در هشت ماه سال جاری مطلوب بوده و بیشترین مالیات اخذ شده از شرکت های بزرگ استان همچون آلومینیا، پتروشیمی و سیمان بوده است.

وی ادامه داد: طی سال جاری به منطور جلوگیری از فشار بر روی واحدهای خرد و کوچک تصمیم بر این گرفته شد تا مالیات از این واحدها به صورت اقساطی اخذ شود

این مقام مسئول در ارتباط با ترکیب مالیاتی پرداخت شده در سال جاری گفت: ۳۳ درصد از مالیات اخذ شده از اشخاص حقوقی، ۳۰ درصد از از بخش دولتی و خصوصی، پنج درصد از مشاغل و پنج درصد نیز از مستقلات و نقل و انتقال املاک اخذ شده است.

وی میزان مالیات وصولی در سال جاری را ۶۴۱ میلیارد تومان و مالیات بر ارزش افزوده را ۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی اظهارکرد: ۵۲ درصد از مردم خراسان شمالی مشمول پرداخت مالیات نیستند و فقط ۱۰ درصد از مودیان بیش از یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید