حدود ۱۶میلیارد ریال برای درمان مددجویان خراسان شمالی هزینه شد

حدود ۱۶میلیارد ریال برای درمان مددجویان خراسان شمالی هزینه شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد در ۹ ماه امسال، ۱۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال برای ارائه خدمات ویژه درمانی به مددجویان استان هزینه کرده است.

مجید الهی راد ا اظهار داشت: این مبلغ در زمینه های پرداخت فرانشیز، پاراکلینیک، دارو، بستری و حق نگهداری از بیماران زمین گیر در منزل هزینه شده است.  

وی با بیان اینکه  ارائه خدمات ویژه درمانی به مددجویان و بیماران خاص یکی از برنامه‌ های مهم حوزه بهداشت  کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: این نهاد در حال حاضر یکهزار و ۵۵۳ بیمار صعب‌العلاج، ۱۰۶ بیمار خاص و ۳۲۳ بیمار زمین گیر استان را به صورت ویژه زیر پوشش حمایتی خود دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: همچنین این نهاد علاوه بر پرداخت کمک معیشت ماهانه و خدمات درمانی و بیمه‌ای به افراد سالمند و زمین گیر، هر ماه تا سقف یک میلیون ریال کمک هزینه نگهداری پرداخت می‌کند.

الهی راد با اشاره به واگذاری خدمات درمانی مددجویان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت به سازمان بیمه سلامت، یادآورشد: با وجود واگذاری خدمات درمانی مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات بیمه مکمل به همه خانواده‌های زیر حمایت مانند گذشته ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای کمک به آسیب دیدگان کرونا، خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک های این نهاد به افراد مددجو، کمیته امداد استان از ابتدای شیوع کرونا  ۶ میلیارد ریال نیز برای افراد نیازمند و غیر مددجوی استان و بازماندگان فوتی ویروس کرونا کمک کرده است.

بیش از ۵۹ هزار و ۸۱۰ خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

 

 

انتهای پیام/ایرنا

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید