پساب هایی که فنا می روند

پساب هایی که فنا می روند

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ماهانه ۸۲۶ هزار متر مکعب پساب در تصفیه خانه های این استان تولید می شود.

اشکزران اظهارکرد: پساب هایی که در بجنورد و آشخانه تولید می شوند استانداردهای لازم برای تخلیه به آب های سطحی را دارند.

وی افزود: از سوی دیگر می توان از این پساب برای آبیاری درخت های غیرمثمر و امر زراعت چوب استفاده کرد اما تاکنون درخواست خاصی برای استفاده از پساب های تولید شده وجود نداشته است.

وی ادامه داد: اخیرا یک درخواست برای استفاده از پساب به منطور توسعه زراعت چوب در بجنورد وجود داشته که این درخواست در حال بررسی است.

وی اظهارکرد: علاوه بر آن در صدد هستیم تا در روزهای آتی فراخوانی داده شود تا پساب تولید شده به متقاضیان ارائه شود.

وی با بیان اینکه در اسفراین نیز هشت هزار مترمکعب در شبانه روز پساب تولید می شود، گفت: طی سال های گذشته شرکت آب منطقه ای استان ۱۷ کیلومتر خط انتقال پساب به هفت روستا را انجام داده که مردم آن مناطق از این پساب برای امور کشاورزی که سازمان جهاد کشاورزی اجازه داده است، استفاده کنند.

پساب هایی که در بجنورد تولید می شود و رودخانه با خود می برد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاسیسات فاضلاب در این استان در سه شهر بجنورد، آشخانه و اسفراین ایجاد شده است، گفت: عمده پساب تولید شده مربوط به شهرهای آشخانه و بجنورد است.

غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: مدت ها است که پساب در بجنورد تولید می شود اما برای اینکه شرکت پتروشیمی خراسان آن را مورد استفاده قرار دهد، به بخش دیگری اختصاص نداده ایم.

وی اظهارکرد: اما این شرکت نیز تاکنون حاضر به استفاده از این آب احیاء شده، نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در نتیجه آب تصفیه شده(پساب) تولید و در داخل رودخانه سرریز می شود و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه پساب برای صرفه جویی در مصرف آب باید مورد استفاده صنایع قرار گیرد، گفت: اما از آنجایی که از آب استفاده می کنند، تمایلی به استفاده از پساب ندارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استانی همچون اصفهان خود صنایع برای تولید پساب جهت مصرف سرمایه گذاری می کنند اما در این استان پساب تولید شده وجود دارد ولی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر شرکت پتروشیمی خراسان، شرکت آلومینیای جاجرم نیز می تواند برای استفاده از پساب سرمایه گذاری کند اما متاسفانه تمایلی به انجام این کار ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید