استان مشکل تامین آب آشامیدنی ندارد

 استان مشکل تامین آب آشامیدنی ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: اگرچه در برخی از روستاهای استان تنش آبی است اما، در تامین آب آشامیدنی مشکل حادی وجود ندارد.

 غلامرضا هوایی روز سه شنبه  در حاشیه آیین قدردانی از دست اندرکاران پویش  «#هرهفته_الف_ب_ایران» که به شکل ویدیو کنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد، به خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه با تلاش و عزم مدیران مجموعه وزارت نیرو در استان، در حوزه آبرسانی به بخش های روستایی،  شاخص بالایی داریم ولی تلاش خواهیم کرد تا تمامی روستاهای استان دارای آب آشامیدنی بهداشتی شوند.

وی با اشاره به مدیریت خوب شرکت آب منطقه ای در حوزه مصرف آب کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: به طور کلی در بحث مهار آب و تامین منابع اصلی آن، مجموعه شرکت آب منطقه ای در استان به خوبی فعال است.

هوایی افزود: از نظر انرژی برق نیز با تلاش خوب مدیران در مجموعه برق استان هم اکنون خاموشی ها به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران» از برنامه های بسیار خوب وزرات نیرو است، گفت: در هفته چهارم بهمن ماه سال جاری،  طرح های آماده در حوزه آب و برق استان به شکل ویدیو کنفرانسی با حضور مسوولان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در این آیین که همزمان با چندین استان دیگر و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، از دست اندرکاران پویش «ساخت و سازها و ساز و کارها» قدردانی و لوح تقدیر وزیر نیرو، به نمایندگی از وی توسط مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اهدا و از «کتاب دلگرمی ها و همراهی ها» رونمایی شد.

همچنین در این آیین استاندار خراسان شمالی از مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان، به عنوان مدیران مجموعه وزارت نیرو در این خطه قدردانی کرد.

#هر_هفته_الف_ب_ایران، عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق طرح کرده است و در این پویش ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار، تا پایان سال ۱۳۹۸ در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسیده است.

این پویش سال گذشته با وجود تحریم های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران به خوبی اجرا و در قالب آن در هر استان هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که امسال نیز با ۲۵۰ طرح و هزینه ۵۰ هزار میلیارد تومانی در ۳۱ استان کشور تا پایان سال ادامه دارد.

یکی از اهداف «پویش هر هفته_الف_ب_ایران» تعامل دوسویه با جامعه برای ارائه عملکرد، همکاری و بازخورد و استفاده از نظرات ارزشمند و مدیریت توام عرضه و تقاضا است.

 

انتهای پیام/ایرنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید