کوهنوردان گم‌شده در شاه جهان اسفراین پیدا شدند

کوهنوردان گم‌شده در شاه جهان اسفراین پیدا شدند

مسئول کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی گفت: ۱۰ کوهنورد مفقودشده در منطقه شاه جهان اسفراین پس از انجام عملیات امداد و نجات در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه به‌طور کامل و سالم پیدا شدند.

مهدی زمانی در گفت‌وگو با فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت کوهنوردان گم‌شده در ارتفاعات اسفراین اظهار کرد: کوهنوردان پس از انجام عملیات امداد و نجات از سوی هلال‌احمر، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و شهرستان اسفراین و همچنین گروه‌های محلی، در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه به‌طور کامل و سالم پیدا شدند.

 

وی زمان اطلاع از مفقودی این گروه را ساعت ۱۴ و ۳۳ دقیقه ظهر امروز عنوان کرد و گفت: این تیم از شهرستان سبزوار برای صعود به قله شاه جهان اسفراین راهی منطقه شده بودند که به علت کولاک برف مسیر خود را گم‌کرده بودند.

 

مسئول کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: این عملیات توسط ۲ گروه کوهنورد و امدادگر و همچنین یک گروه از افراد محلی روستاهای اطراف به اجرا درآمد که درنهایت تمامی هر ۱۰ نفر عضو این گروه به‌صورت صحیح و سالم پیدا شدند و به روستای بانی در این شهرستان منتقل شدند.

 

وی در انتها نیز تصریح کرد: کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی شرایط جوی را همواره موردسنجش داشته باشند و در شرایط غیرضروری اقدام به صعود نکند.

 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید