جای خالی حمایت‌های دولت از باشگاه‌های ورزشی

جای خالی حمایت‌های دولت از باشگاه‌های ورزشی

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر آسانترین راه برای مقابله با ویروس کرونا، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی انتخاب شده است.

محمد وحیدی، با اشاره به اینکه مشاغلی مانند سینما، تئاتر و باشگاه های ورزشی خسارت‌های جدی را پس از شیوع ویروس کرونا متحمل شده اند، گفت: پیشنهادات مختلفی به وزارت ورزش و جوانان در خصوص جبران خسارت‌های ناشی از کرونا ارائه شده است اما تاکنون وزارت ورزش و جوانان حمایت جدی از نداشته که یکی از پیشنهادات فعالیت یک روز در میان باشگاه‌های رزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی با تأکید براینکه تعطیلی باشگاه ها به طور کامل در کنار خسارت‌های مالی آسیب‌های اجتماعی و کم تحرکی برای مردم جامعه را به دنبال دارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی ایجاد محدودیت در این حوزه بهتر از تعطیلی کامل است و یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها، بیهوده تلف شدن وقت جوانان و نوجوانان است که تهدیدی برای زندگی نسل جوان ما محسوب می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس ادامه داد: باید برای حضور ورزشکاران در باشگاه‌ها آزمایشات در خصوص سلامت کامل ورزشکاران گرفته شود و در این صورت نگرانی بابت شیوع کرونا نیز وجود ندارد و از طرفی از خسارت‌های هرچه بیشتر به باشگاه‌های ورزشی جلوگیری می‌شود و هم موجب تحرک و پویایی نوجوانان و جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه وعده‌هایی از قبیل بخشودگی مالیات و اجاره بهاء باشگاه‌های ورزشی و … با شیوع کرونا به باشگاه‌های ورزشی داده شد، افزود: از آنجاییکه این تصمیمات از طرف خود دولت گرفت می‌شود و در حال حاضر این اختیارات به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شده  تاکنون تصمیمی در رابطه با اجرای وعده‌ها گرفته نشده است.

وحیدی ادامه داد: خیلی از اماکن این باشگاه‌های ورزشی استیجاری است و با تعطیلی‌های ایجاد شده اجاره بهای سنگینی را متحمل می‌شوند و منجر به عقب افتادن پرداختی‌های آنها و عاملی بر ضرر و زیان جدی به این باشگاه‌ها شده است.

وی گفت: جای خالی حمایت‌های دولتی از باشگاه‌های ورزشی و ادامه دار بودن تعطیلی‌ها حاصلی غیر از تغییر کاربری این اماکن نخواهد داشت و این ضرر و زیان زدن به ورزش کشور است، ورزش در نتیجه مشارکت و همکاری است و باشگاه‌های ورزشی نقطه شروع این مشارکت و همکاری هستند.

عضو فراکسیون ورزش در مجلس تاکید کرد: برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به ورزش کشور وزارتخانه ورزش و جوانان تمام راه حل‌ها را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کند تا دولت بتواند حداقل حمایت‌ها از جمله بخشودگی مالیات، ارائه وام حمایتی در راستای حمایت از این باشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید