۱۳۶ سازه غیرمجاز در خراسان شمالی تخریب شد

۱۳۶ سازه غیرمجاز در خراسان شمالی تخریب شد

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال، ۶۷۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این استان شناسایی و نسبت به تخریب و برچیدن ۱۳۶ فقره آن اقدام شد.

محمدباقر منتظری اظهار داشت:  ۶۴۱ مورد از موارد تخلف شناسایی شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از جمله اقدامات این سازمان در این بازه زمانی را پایش اراضی مشمول مقررات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به گستره ۹۰ هزار کیلومتر مربع، نظارت بر یکهزار و ۳۳۷ فقره مجوز حفظ کاربری، بازدید از ۱۶۷ مورد درخواست تغییر کاربری و همچنین ۸۶ مورد صدور موافقت نامه دانست.

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶۳۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز نیز پارسال در زمین‌های کشاورزی استان شناسایی و نسبت به تخریب و برچیدن ۱۲۰ فقره اقدام شد.

وی با بیان اینکه در زمینه حفظ اراضی کشاورزی در سطح شهرستان های استان اقدامات خوبی انجام‌ شده است، افزود: حفاظت از اراضی یک وظیفه قانونی و ملی محسوب می شود لذا همه باید برای حفظ اراضی کشاورزی تلاش کنند و مشارکت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

منتظری اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این مدیریت است.

 

انتهای پیام/ایرنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید