فقر و مشکلات معیشتی موجب تضعیف ایمان مردم می‌شود

فقر و مشکلات معیشتی موجب تضعیف ایمان مردم می‌شود

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: وقتی فقر و مشکلات معیشتی ایجاد شود دین تضعیف می‌شود؛ زیرا زمانی که فقر از یک در بیاید ایمان از در دیگر بیرون می‌رود، در مقابل اگر معیشت مردم و جامعه را درست کنیم فرهنگ و ایمان هم درست می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در دیدار با مسئولان شهرستان‌های اسفراین و جاجرم، بر همدلی، اتحاد و انسجام در راستای توسعه استان و شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: وحدت و انسجام مسئولان بخش‌های مختلف دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم را از بین می‌برد.

 

به گزارش اتفاقیه به نقل از ایسنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه ائمه جمعه در این راستا می‌توانند نقش ویژه‌ای داشته و محور انسجام باشند، ادامه داد: ائمه جمعه برای شهر پدری می‌کنند و مسئولان مجموعه‌های حاکمیتی و مدیریتی نیز باید این نگاه را نسبت به جایگاه امامت جمعه داشته باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اگرچه گاهی اوقات نگاه‌ها در مسائل سیاسی متفاوت است؛ اما نقاط اشتراک به‌اندازه‌ای زیاد است که بر اساس آن نقاط مشترک می‌توان کارهای فراوانی انجام داد.

 

وی تصریح کرد: به فضل الهی در خراسان شمالی و شهرستان‌های آن این وحدت و انسجام برقرار است که این همدلی هرچقدر افزایش یابد مردم خدمات بهتر و بیشتری دریافت کرده و کمتر آسیب می‌بینند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: به‌عنوان‌مثال اگر مجموعه‌های حمایتی ازجمله بهزیستی، کمیته امداد، خیران و ... کنار هم باشند می‌توانند منشأ خدمات بهتر و بیشتری باشند و عدالت در خدمات‌رسانی و حمایت از محرومان نیز برقرار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: وضعیت دولت به‌گونه‌ای نیست که بتواند به همه بخش‌ها کمک کند؛ بر این اساس باید سایر نهادها هم وارد عرصه شده و با همکاری و همراهی با یکدیگر برای رفع مشکلات و نواقص موجود تلاش کنند؛ زیرا مهم نظام اسلامی و مردم است و همه این ظرفیت‌ها باید در مسیر تعالی کشور و نظام و جامعه اسلامی قرار گیرند.

 

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: وقتی فقر و مشکلات معیشتی ایجاد شود دین تضعیف می‌شود؛ زیرا وقتی فقر از یک در بیاید ایمان از در دیگر بیرون می‌رود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه فقر و مشکلات معیشتی سبب تضعیف ایمان مردم می‌شود، تصریح کرد: در مقابل اگر معیشت مردم و جامعه را درست کنیم فرهنگ و ایمان را هم درست کرده‌ایم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: در این زمینه باید با وحدت کار را پیش ببریم و اگر در مسائل سیاسی نگاه‌های یکسانی نداریم حداقل در مسائل اجتماعی و عبادی مردم با هم باشیم و برای رفع نواقص و کاستی‌های موجود تلاش منسجم داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ثبات مدیریتی در استان و شهرستان‌ها، اظهار کرد: ثبات مدیریت در استان و شهرستان‌ها لازم است؛ زیرا هر مدیری چند ماه زمان برای شناسایی استان و شهرستان لازم دارد و تغییرات و جابجایی‌های پی‌درپی سبب خسران می‌شود.

 

وی افزود: در زمینه‌های مدیریتی اگر در درون استان کادرسازی کرده و نیروهای مناسب و ماندگاری داشته باشیم می‌توانیم طرح‌ها و برنامه‌های مختلف توسعه‌ای را پیش بریم؛ ولی متأسفانه در سطح کلان گاهی اوقات این موضوع به دلیل سیاسی‌کاری رعایت نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه انتخاب مدیر به دلایل سیاسی اقدام شایسته‌ای نیست، اضافه کرد: نمایندگان مجلس هم نباید به دنبال این باشند که در انتخاب مدیران، افراد هم طیف و اطرافیان خود را پیشنهاد دهند بلکه ملاک در گزینش مدیران باید تعهد و تخصص باشد.

 

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی، اظهار کرد: توجه بیشتر به کشاورزی در استان ضروری است و همه باید در این مسیر حرکت کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید زنجیره اقدامات تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی و باغی ما در استان ایجاد شود، اضافه کرد: اگر صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در خراسان شمالی ایجاد و تکمیل شود هم اشتغال افزایش یافته و هم مهاجرت و حاشیه‌نشینی کمتر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر به استان وعده‌هایی داده است و الآن استان باید پیگیری و تلاش کند تا این وعده‌ها و مصوبات به مرحله اجرا برسند.

 

وی در خاتمه سخنان خود به موضوع وضعیت فرهنگی در استان پرداخت و اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگی هم داشته‌ها و هم نداشته های بسیاری در استان داریم؛ ازاین‌رو همه باید تلاش کنیم تا رویدادهای بهتری در زمینه‌های مختلف فرهنگی برای استان رقم بخورد.

 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید