گام دوم پویش ایران مهربان با همکاری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اجرا می شود

گام دوم پویش ایران مهربان با همکاری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اجرا می شود

     مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در مرحله دوم پویش ایران مهربان ۱۲ هزار حامی به جمع حامیان طرح اکرام اضافه خواهند شد.

به گزارش اتفاقیه به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی راد در دیدار با محمد پاکمهر نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه‌های پویش ایران مهربان در گام اول این طرح خبر داد و افزود: هم‌اکنون در گام دوم اجرای این پویش که از زمان میلاد ابوالایتام تا شب شهادت این امام همام برنامه‌ریزی‌شده است از تمامی ظرفیت کارکنان و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه حداکثر بهره‌برداری انجام می‌شود.

وی به مکاتبه ریاست محترم کمیته امداد در خصوص همکاری نمایندگان مجلس در طرح پویش ایران مهربان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با حمایت‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استان بتوانیم تعداد حامیان ایتام و فرزندان محسنین را به بیش از ۲۰ هزار حامی در طرح پویش ایران مهربان افزایش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه اکنون سرانه ایتام در خراسان شمالی از ۴۰۰ به ۵۲۰ هزار تومان افزایش‌یافته است، تصریح کرد: طبق برنامه‌های این پویش این رقم به ۷۰۰ هزار تومان خواهد یافت.

الهی راد اظهار کرد: اکنون سه هزار و ۳۷۸ فرزند یتیم و سه هزار و ۳۱۷ فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی در ادامه به فعالیت‌های این نهاد در حوزه اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی اشتغال مددجویان در سال ۹۹ تمامی آن به‌صورت صد در صد جذب‌شده است.

الهی راد همچنین از جذب صددرصدی اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان در بخش بانکی خبر داد و گفت: اعتبار تبصره ۱۶ مددجویان در حوزه اشتغال طی سال گذشته ۱۵۲ میلیارد تومان بود که این اعتبار با همکاری بانک‌های عامل استان جذب و پرداخت‌شده است

 

چاپ