واکسیناسیون قطره ای جواب نمی دهد

 عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت، با عنوان این مطلب که واکسیناسیون قطره ای جواب نمی دهد، گفت: واکسن کووایران برکت کاملا ایمن است.

 به گزارش  اتفاقیه و به نقل ازبهداشت نیوز ،پیام طبرسی، روز یکشنبه در نشست خبری، افزود: خوشبختانه تاکنون افرادی که در فاز سه مطالعاتی واکسن کووایران برکت قرار داشتند تزریق واکسن به آنان هیچ عارضه عمده ای نداشته و این واکسن کاملاً ایمن است و امیدواریم تزریق عمومی آن هر چه زودتر آغاز شود تا بتوان بار فشار پیک های بعدی بیماری را کم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید با سرعت واکسیناسیون گسترده را آغاز کنیم، گفت: اگر بخواهیم در کنترل کرونا موفق شویم نباید به سمت واکسیناسیون قطره ای پیش برویم و با تزریق بیش از ۵۰ درصدی می توانیم در خصوص کنترل شیوع موفق شویم.

طبرسی ادامه داد: نباید منتظر دولت بعدی باشیم تا آنها بیایند تصمیم گیری کنند، در غیر این صورت پیک پنجم و ششم بیماری را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: مطالعات شفافی در خصوص سه فاز انجام شده وجود دارد که علاوه بر ارائه به وزارت بهداشت به سازمان جهانی بهداشت نیز ارسال خواهد شد.

به گفته عضو تیم علمی واکسن کووایران برکت، زمان واکسیناسیون عمومی را وزارت بهداشت مشخص خواهد کرد و در کنار تولید داخل با واردات واکسن درصد بالایی از مردم جامعه را می توانیم واکسینه کنیم.

 

چاپ