نفس های آخرتبلیغات انتخاباتی

تبلیغات زیر سایه کرونا همچنان ادامه دارد، در حالی که تنها چند ساعت به پایان مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی باقی مانده، نامزدها آخرین تلاش های خود را برای جلب آراء مردم به کار گرفتند.

هرچند تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی، بار و بساط تبلیغات سنتی ستادهای انتخاباتی از دورهمی های محیطی به مجازی کوچ داده شده و فعالیت ستادهای محیطی محدودتر شده است، د رعین حال  تبلیغات محیطی و هزینه تراشی های تبلیغاتی هنوز سر جای خودش مانده، رقابت هر یک از نامزدها شورای شهر برای گرفتن یکی از کرسی های پارلمان شهری داغ شده است و رقبا در تقلای رسیدن به شورای ششم هستند.

در فرصت اندک باقی مانده تا پایان زمان قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات در هر جای شهر گشت و گذاری داشته باشی در چند ستاد انتخاباتی محیطی و همچنین فضای مجازی که سرک بکشی شور انتخاباتی را می بینی،عکس های شیک و آتلیه ای با ژست هایی متفاوت و شعارهای نقش بسته زیر این عکسها در جای جای شهر به چشم می خورد عکس های قدی و بنرهایی در شهر و چفت در چفت روی دیوارها، با اینکه شهرداری، فضایی مناسب برای نصب تبلیغات انتخاباتی نامزدها در نظر گرفته است، باز هم نصب بنر و پرده های تبلیغاتی روی در و دیوار ساختمان ها را می بینیم.

وعده های شیک  نامزدهای انتخابات

در هر گوشه ای از شهر درستادها افرادی به جنب و جوش مشغول اند و چهره ها پشت ماسک ها پنهان اند و برخی نامزدهایی که ماسک ندارند و هریک تلاش می کند با ارائه رزومه  خود که در بسیاری از این رزومه ها نیز هیچ ربطی از تخصصی مرتبط به حوزه مدیریت شهری دیده نمی شود می خواهند پیروز میدان باشند و با  این  حال از هر دری سخن می گوید و وعده هایی می دهد تا بتوانند نظر مردم را به خود جلب کنند.

هر یک از نامزدها از توسعه شهری و شهرسازی و اهداف خود می گوید و انگار می خواهند شهری بدون مشکلات را برای ما رقم بزنند.

وعده های رنگارنگ که تقریبا وعده رسیدگی به حاشیه شهر، پای ثابت شعارهاست اما شعارگونه بودن، بی برنامگی و نداشتن هدف مشخص در بسیاری از گفته نامزدها مشهود است.

زیر سایه کرونا همچنان تبلیغات ادامه دارد هرچند در برخی از ستادهای خلوت این شیوه نامه رعایت می شود، اما در برخی محافل تبلیغات انتخاباتی این شیوه نامه کرونا رعایت نمی شود.

تبلیغات گسترده در فضای مجازی

اما تبلیغات در فضای مجازی، موجی بیشتر از تبلیغات محیطی را به راه انداخته است. شبکه های مختلف اجتماعی پُر شده اند از تبلیغات و این روزها هر بار وارد شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و واتس اپ می شویم، ناخواسته ما را در گروهی عضو کرده اند، گروه هایی که ازسوی افراد بی نام و نشان برای طرفداری از نامزدی ایجاد شده اند.

قومی و قبیله ای انتخاب نکنیم

 

یکی از استاد دانشگاه در این باره در گفتگو با خبرنگار اتفاقیه  با اشاره به  نداشتن آگاهی کافی قشرهایی از مردم  از وظایف شوراهای شهر، می گوید: متاسفانه  در بسیاری از موارد شاهد هستیم که معیار اصلی مردم در انتخاب نامزدها، فاکتور قومی و قبیله ای است.

 این استاد جامعه شناسی با بیان اینکه باید نامزدهای متعهد، متخصص و با تجربه برای این وظیفه مهم انتخاب شود تا با برنامه و هدف، قوی و عملگرا اقدام کنند.

استاد دانشگاه جامعه شناسی بیان می کند: انتخاب درست، عالمانه و کارشناسانه موجب توسعه پیشرفت مناطق شهری خواهد شد.

وی تصریح  می کند: اکنون لحظات حساس انتخاب اصلح است و باید بی تفاوت به تاثیر این انتخابات نباشیم و مردم در تعیین سرنوشت شهر و کشور آگاهانه تصمیم بگیرند.

کاروان شورشرکت انتخابات در بجنورد راه اندازی شد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد نیزبا اعلام این خبر گفت: درراستای ایجاد شورانتخابات ، برنامه های فرهنگی متنوعی در دستور کار است.

محمد موفق گفت: قرار است این برنامه طی چهارشب متوالی اجرا شود و اولین برنامه دوشنبه شب بود در چهار منطقه میدان کارگر ، چهارراه مخابرات ، میدان شهید و دوپارک شهربازی و پارک شهر برگزارشد.

موفق افزود: حضور نوجوانان و اجرای سرودها با مفاهیم انقلابی کاملا تحت نظارت ستاد استانی مدیریت برکرونا و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی انجام می گیرد.

این مسئول ادامه داد: تجهیز خودروها به بلندگو برای پخش سرودها و موسیقی به منظور تشویق و ترغیب شرکت در انتخابات نیز بخش دیگری از فعالیت های این سازمان است که طی چند روز باقی مانده تا عصر روز جمعه به انجام می رسد.

موفق گفت: امیدواریم شاهد بیشترین سطح مشارکت عمومی در این انتخابات باشیم تا تمامی تلاشهای بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بر آب شود.

چاپ