130 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در خراسان شمالی

 

گروه گزارش / باقریان

مدیر کل کمیته امداد  امام خمینی (ره)  خراسان شمالی از  130 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای سال 1400 تا کنون در سطح استان خبر داد .

مجید الهی راد در گفت و گو با خبرنگار اتفافیه با اشاره به افزایش طرح های اشتغالزایی خبر داد : تاکنون 3711 نفر توانسته اند از تسهیلات طرح های اشتغال که  از طریق تعامل با کارفرمایان ، بنگاه ها کاریابی و..  که اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) که  در راستای افزایش اشتغال و خود کفایی جوانان برنامه ریزی کرده است،   بتوانند از تسهیلات قرض الحسنه  استفاده کنند و هر یک بتوانند کارگاه های کوچک و بزرگ  را ، راه اندازی و به پیشرفت استان کمک کنند .

وی با بیان اینکه امسال طرح ازدواج اسان در کشور بسیار پررنگ بوده است اظهار داشت  : کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای کمک به ازدواج اسان جوانان از ابتدای سال  1400 تا کنون بیش از هزار جهزیه را به نوعروسان اهدا و دغدغه تهیه جهیزیه را در حد توان برای انان رفع کرده است .

وی دررابطه با ارزش  ریالی هر  جهیزیه افزود : 630 جهیزیه را  در مجموع به ارزش بیش از ده میلیارد تومان و 427 جهزیه شامل اجاق گاز ، یخچال ، فرش و جارو برقی  به ارزش هر جهیزیه 20 میلیون تومان و ده جهیزیه به ارزش 13 میلیون تومان و 7 سری جهیزیه به ارزش هرکدام 25 میلیون تومان که در مجموع نزدیک 20 میلیارد تومان در راستای اهدای جهزیه کمک شده است .

هم چنین الهی راد  ازکمک  5/5 میلیارد تومانی کمیته امداد به بهبود بیماران در تمامی حوزه ها خبر داد .

مجید الهی‌راد ،  با اشاره به جمع آوری ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صدقه اظهار کرد:

با اینکه هدف کمیته امداد استان برای سال جاری جمع آوری ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه بوده است، خوشبختانه طی ۹ ماهه امسال ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صدقه جمع آوری شده که این رقم بالاتر از هدف‌گذاری سالانه ما بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مردم سخاوتمند خراسان شمالی پنج میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، افزود: با توجه به مبلغ جمع‌آوری شده صدقات ۹ ماه سال جاری، امسال رشد ۳۷ درصدی داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص مشترکان صدقات این نهاد، گفت: با اجرای طرح کد QR، مشترکان صدقات افزایش یافته و به ۱۲۱ هزار مشترک رسیده است. این در حالی است که پیش از اجرای این طرح مشترکان صدقات ۱۰۰ هزار نفر بوده‌اند.

 وی هدف از اجرای طرح کد QR را بهره برداری از روش‌های نوین الکترونیکی جهت دریافت صدقات مردمی دانست و افزود: این طرح موجب کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی به مردم نوع دوست استان عملیاتی شده است.

الهی‌راد در خصوص نحوه شرکت در طرح کد QR، تصریح کرد: افراد نیکوکاری که تمایل دارند صدقات خود را به دست نیازمندان برسانند می‌توانند با ارسال عدد یک، نام و نام خانوادگی به سامانه پیامکی  ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۸ در این طرح مشارکت کنند.

این مقام مسئول با اشاره  به شیوه استفاده از روش کد QR، برای پرداخت صدقات، بیان کرد: در این روش هر مشترک صندوق صدقات می‌تواند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی همراه به ‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه نماید.

الهی راد افزود : طی  هفته گذشته ده مرکز نیکوکاری در استان افتتاح شده است و هم اکنون 189 مرکز نیکوکاری فعال در استان ما فعالیت دارند و با واسطه گری این مراکز کمک های مردمی در خراسان شمالی به ارزش 88 میلیارد  و هفتصد تومان رسیده است که نشان از سخاوتمندی مردم خراسان شمالی در راستای کمک به هم نوع  میباشد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در پایان ضمن تشکر از مردم نوع دوست استان، بیان کرد: صدقات جمع آوری شده برای اموری مانند معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود.

چاپ