اعزام سه کاروان از خراسان شمالی به عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: سه کاروان هوایی ۴۰ نفره بعد از ۲ سال وقفه به نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین در کشور عراق اعزام شدند.

محمد باقر قاصری اظهار داشت: این کاروان ها در تاریخ ۲۴ دیماه، ۱۴ و ۲۲ بهمن ماه به صورت هوایی به کشور عراق اعزام شدند و یک کاروان نیز در روزهای اخیر اعزام می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت کاروان هوایی ۴۰ نفره است، تصریح کرد: مدت زمان اقامت در سفر به عتبات عالیات سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلای معلی و یک شب در کاظمین خواهد بود و زیارت قبور ائمه اطهار (ع) در سامرا نیز عبوری خواهد بود.

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی افزود: گذرنامه زائران برای اعزام به عتبات عالیات باید ۲ دز واکسن را تزریق کرده باشند و تست پی سی آر در ۷۲ ساعت قبل از پرواز منفی باشد ضمن اینکه گذرنامه باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

وی بیان کرد: سازمان حج و زیارت در جهت ایجاد رفاه و سهولت بیشتر و به منظور ایجاد آمادگی های لازم برای  تشرف زائران به سفر زیارتی عتبات مقدسه عراق، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات نموده است.

قاصری عنوان کرد: شروع پیش ثبت نام دوره نوروزی از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳۰ بهمن ماه سالجاری آغاز شده و تا روز جمعه ۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت و تاکنون ۲۰۷ نفر در ۲ روز نخست ثبت نام کرده اند.

به گفته وی؛ متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره نوروزی از تاریخ  ۲۴ اسفندماه سالجاری تا ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعزام می شوند.

خراسان شمالی با ۵۶۳ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است و ۳۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید