واکسن برکت اختصاصی برای سویه امیکرون تولید شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: واکسن ایرانی برکت به صورت اختصاصی برای سویه امیکرون تولید شده است.

عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این توئیت نوشت: واکسن ایرانی برکت ضمن اخذ مجوزهای علمی لازم به وسیله دانشمندان ایرانی، توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تایید شد.

در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا از تولید واکسن مخصوص سویه امیکرون از سوی مجموعه دارویی برکت خبر داده شد.

 در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که محققان مجموعه دارویی برکت موفق شده‌اند واکسن جدیدی تولید کنند که مشخصا می‌تواند در برابر سویه امیکرون بازدارندگی موفق و سطح بالایی داشته باشد.

 دکتر حسن جلیلی مدیرعامل شرکت شفا فارمد، تولیدکننده واکسن کووایران برکت نیز اعلام کرد: وزارت بهداشت امروز کد اخلاق برای مطالعه بالینی دز سوم واکسن اختصاصی امیکرون برکت را صادر کرد. شرکت شفافارمد تاکنون حدود ۶۰ میلیون واکسن کووایران تولید کرده است.

 واکسن کووایران برکت، اولین واکسن کووید-۱۹ ساخت متخصصان کشورمان است که توسط گروه صنعتی شفافارمد، از شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت تولید شده است.

 برای تولید واکسن کوو ایران برکت از روش واکسن سازی مبتنی بر یک ویروس غیرفعال استفاده شده و فاصله دز اول تا دوم آن ۲۸ روز تعیین شده است. اکنون این واکسن در مراکز بهداشتی به عنوان واکسن مقابله ای بیماری کرونا تزریق می شود.

 فاز مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت روی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نیز در آذر ماه سال جاری با دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو، آغاز شد. همچنین این واکسن در آخرین ارزیابی سازمان جهانی بهداشت در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفته است.

چاپ