۲۵ هزار نفر از اقشار کم درآمد خراسان شمالی رایگان بیمه می‌شوند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: امسال، ۲۵ هزار نفر از نیازمندان استان در اجرای طرح بیمه فراگیر رایگان بیمه اجتماعی می‌شوند که بیشتر آن ها در مناطق روستایی و محروم سکونت دارند.

محمدرضا غلامزاده اظهار داشت: در اجرای این طرح اقشار کم درآمد با حمایت دولت امسال زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می گیرند.

طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر پارسال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

وی افزود: در اجرای این طرح تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد که برای هر استانی سهمیه ای در نظر گرفته شده که شامل اقشار نیازمند و سه دهک پایین جامعه می شود که از با توجه به اینکه استان خراسان شمالی از نظر سطح درآمدی در رتبه های پایین کشوری قرار دارد از مسوولان مربوط می خواهیم که این سهم را افزایش دهند تا افراد بیشتری تحت حمایت بیمه ای قرار بگیرند.

غلامزاده اظهار داشت: افرادی که در این طرح ثبت نام شوند از حمایت های پنج ساله دولت بهره خواهند برد، در سال اول از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد، از ۱۵ درصد حق بیمه که باید در سال اول پرداخته شود ۱۵ درصد را دولت پرداخت می کند و در سال های دوم تا پنجم به ترتیب هر سال یک درصد از سهم دولت کاسته می شود.

وی گفت: در سال پنجم بیمه شده باید سهم بیمه خود را پرداخت کند، این در حالی است که در صندوق بیمه روستایی دولت ۸۵ درصد حق بیمه هر فرد را نیز پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شود، در صورت فوت به دلیل حادثه ناشی از کار، به دون احتساب سابقه بیمه و در غیر اینصورت با داشتن یکسال سابقه و ۹۰ رور ارتباط بیمه ای در سال آخر، افراد تحت تکفل مشمول مستمری می شوند.

غلامزاده خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در صورت وقوع حادثه غیر ناشی از کار و با شروع بیماری پس از یک سال سابقه به شرط داشتن ۹۰ روز ارتباط بیمه ای، بیمه شده می تواند مشمول مستمری از کار افتادگی کلی ۶۶ درصد شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید