کشف ۳۱۱ کیسه آرد قاچاق در بجنورد

کشف ۳۱۱ کیسه آرد قاچاق در بجنورد

فرماندار بجنورد گفت: در پی اجرای طرح هوشمندسازی و رصد و بررسی تراکنش‌های روزانه نانوایی‌ها، دستگاه‌های نظارتی به نحوه عملکرد تعدادی از نانوایی‌های متخلف تمرکز و در همین راستا در منطقه‌ای از شهر بجنورد ۳۱۱ کیسه آرد قاچاق کشف کردند.

به گزارش اتفاقیه ، محمدباقر باقرپور، فرماندار بجنورد در نشست خبری سه شنبه  اظهار کرد: در پی اجرای طرح هوشمندسازی و رصد و بررسی تراکنش‌های روزانه نانوایی‌ها، دستگاه‌های نظارتی به نحوه عملکرد تعدادی از نانوایی‌های متخلف تمرکز و در همین راستا در منطقه‌ای از شهر بجنورد مقادیری آرد قاچاق کشف کردند.

وی گفت: در یک فرآیند عملیات بررسی ۳۱۱ کیسه آرد از نوع یک و دو در یک حیاط کشف شده که از مدت ۴ ماه قبل به مرور جمع آوری کرده است.

فرماندار بجنورد افزود: این آردها از شرکت‌های مختلف تولیدی استان جمع‌آوری شده است و در فضایی نامناسب نگه‌داری می‌شده و قرار بوده که به قیمت آزاد به فروش برسد.

موسوی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت آردهایی که تحویل نانوایی‌ها داده می‌شود، یارانه‌ای است و هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد با کرایه آن حدود ۴۰ هزار تومان کمتر تمام می‌شود و به دست نانوا می‌رسد، باعث خارج مقدار زیادی آرد از چرخه مصرف شده است.

سیدالموسوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی نیز با بیان اینکه برای این نانوا پرونده تعزیراتی تشکیل شده است، گفت: آردهای قاچاق در شبکه آرد استان توزیع می‌شود و جزای نقدی برای این افراد صادر خواهد شد.

وی افزود: تا ۵ برابر مجازات‌های قبل نسبت به مجازات آنها اقدام خواهیم کرد و نسبت به پلمپ واحد صنفی و اختصاص سهمیه این واحدها به واحدهای دیگر اقدام خواهیم کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه احتکار یا نگه‌داری آرد خارج از شبکه با شماره های ۱۱۳، ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس بگیرند.

گفتنی است، مقدار آردی که کشف شده به اندازه مصرف ۶ ماه یک روستا در استان خراسان شمالی است.

محمد باقر با قر پور در ادامه این نشست افزود : در طی یک سال اخیر در دولت سیزدهم مجموعا 385 پروژه اجرا و بهره دمندی شده است که اعتباری قریب به 884 میلیارد تومان اختصاص داده شده است

وی  با اشاره به مصوباتی که طی سفر ریاست جمهوری به استان صورت گرفته است  ،  گفت : در طی سفر اخیر رییس جمهور به خراسان شمالی مجموعا 12700میلیارد تومان اعتبار داده شده است که به تقریب  این مبلغ برابر بودجه حدود ۱۲ سال  به استان بوده است

که از مبلغ یاد شده ،  17 پروژه با اعتبار 3272 میلیارد تومان در حوزه شهرستان بجنورد هزینه خواهد شد .

هم چنین وی در پایان اظهار کرد : در طی سال جاری مجموعا  224 نارضایتی از تمامی دستگاه های بجنورد صورت گرفته است  که بخش بیشتر  آن در حوزه خدمات و آسفالت صورت گرفته است و سعی بر این بوده که در حد توان نظارت دقیق تر صورت بگیرد  و این نارضایتی ها رفع شود.

گروه خبر / باقریان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید