دهک های ۱تا  پنج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار میگیرند

دهک های ۱تا  پنج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار میگیرند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: تمامی بیمه شدگان دهک های ۱تا  پنج پیامک اطلاع رسانی درخصوص تحت پوشش قرار گرفتن بیمه ایرانیان به صورت رایگان نیز ارسال شده است.

 

مهرداد سفیدگران روز شنبه در بازدید  از دفتر روزنامه اتفاقیه  اظهار کرد: حدود ۱۳۰ هزار نفر از این جمعیت جزو پنج دهک اول جامعه هستند که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و مابقی افراد نیز که جزو دهک‌های ۶ تا ۹ هستند از تخفیف برخوردار شده اند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه ۲ دهک درآمدی چهار و پنج با مصوبه جدید دولت زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند افزود: دهک درآمدی چهار برای استفاده از خدمات بیمه قبلا مبلغ ۱۴۳ هزار تومان شامل ۱۰ درصد حق بیمه و دهک پنج مبلغ ۲۸۷ هزار تومان شامل ۲۰ درصد حق بیمه سالانه پرداخت می‌کردند که با این مصوبه جدید خدمات برای این ۲ دهک همچون سه دهک اول رایگان شده است.

 

وی تصریح کرد: هیات وزیران علاوه بر ارایه خدمات رایگان برای ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم برای دهک‌های درآمدی ۶ تا ۹ نیز تخفیف‌هایی را در نظر گرفته اند.

 

سفیدگران در خصوص میزان تخفیف‌ها برای سایر دهک‌های جمعیتی در دریافت خدمات بیمه‌ای خاطرنشان کرد: میزان پرداختی دهک ۶ از ۳۰ درصد حق بیمه پرداختی به ۲۰ درصد، دهک هفت از ۴۰ به ۳۰ درصد، دهک هشت از ۶۰ به ۴۰ درصد و دهک ۹ از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافت.

 

وی تصریح کرد: جمعیتی که شامل دهک ۱۰ هستند حق بیمه خود را کامل پرداخت خواهند کرد.

 

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی بر گسترش پوشش بیمه ای در جامعه تاکید کرد و گفت:‌ این دهک ها مربوط به ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان خراسان شمالی است.

 

وی بر اطلاع رسانی رسانه ها در جامعه تاکید کرد و افزود: از تمامی افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه درمان نیستند می خواهیم که از طریق کد دستوری (#۱۶۶۶* ) با تلفن همراه خود نسبت به آگاهی درخصوص وضعیت بیمه ای خود  اقدام کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینک ۷۳۱ هزار و ۵۶۲نفر از جمعیت یک میلیونی استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که از مجموع این تعداد ۴۵۱ هزار و ۴۹۰ نفر در صندوق روستایی، ۵۶ هزار و ۳۶ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۴۰ هزار و ۷۳۲ نفر درصندوق سایر اقشار و مابقی نیز جزو مشمولان بیمه ایرانیان هستند.

             
             

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید