تقویت حوزه نظارت بر بازار عامل اصلی نرخ کاهش تورم در استان

تقویت حوزه نظارت بر بازار عامل اصلی  نرخ کاهش تورم در استان

مرتضی بهزاد فر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در پی بازدید از دفتر روزنامه اتفاقیه و عرض خداقوت به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار  گفت :

پروژه تکمیل محوره مشهد، بجنورد، گرگان  یک پروژه ملی بین چهار استان است که بخش قابل توجهی از این محور  باقی مانده که متاسفانه شاهد بیشترین تصادفات هستیم در محدوده خراسان شمالی قرار دارد.

در جلسه ای که با رییس سازمان برنامه کشور داشتیم، تکمیل این پروژه را به عنوان مطالبه اصلی مردم مطرح کردم و چهار استان دیگر هم تایید کردند.

در همان جلسه اعتباری به میزان ۱۹۰ میلیارد تومان برای چهار استان دیده شد که ۱۵۰ میلیارد تومان آن برای خراسان شمالی اختصاص یافت.

تعهدی که شرکت زیر ساخت داشت قرار شد  با این مبلغ، ۲۲ کیلومتر از ۴۵ کیلومتر باقی مانده امسال زیر بار ترافیکی برود و مابقی هم از سال ۱۴۰۳ تکمیل شود .

بهزاد فر در پاسخ به خبر نگار ما در مورد دلیل بالا بودن نرخ تورم در استان گفت در بازه 13 ساله همیشه تورم خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری بالا بوده است که دلیل ان نبود ظرفیت تولیدی در استان می باشد .ما استان مصرف کننده هستیم و بخش زیادی از نیازهای مصرفی از خارج از استان می آید که هزینه هایی ازجمله حمل و نقل به آن اضافه می شود.اما در سال 1402 با سیاستهای پولی کشور جهت کاهش تورم با تقویت حوزه نظارت بر بازار نرخ کاهش تورم در استان نسبت به کشور بیشتر بوده است .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید