دانشگاه علوم پزشکی استان، عقد قرارداد با شرکت های بیمه را مشروط کرد     

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان شمالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان عقد قرارداد با شرکت های بیمه ای در استان را مشروط به اضافه پرداخت بیمه ای کرد.

یعقوب حاتمی، رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان شمالی اظهار کرد: در خراسان شمالی 24 شرکت بیمه و 15 کارگزاری بیمه ای فعال هستند.

حاتمی عنوان کرد: در سال 1401، حق بیمه تولیدی در استان یک هزار و 200 میلیارد تومان شد که 800 میلیارد تومان آن بابت پرداخت خسارت به خسارت دیدگان پرداخت شد.

وی گفت: در سال گذشته نسبت حق خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی در استان 65 درصد بود که این نسبت در میانگین کشوری 50 درصد است.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان شمالی افزود: نسبت حق خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی در استان از نسبت میانگین کشوری بالاتر رفته است.

وی نامناسب بودن وضعیت عمرانی جاده های استان و به طور ویژه محور جاده ای بجنورد-جنگل گلستان را از جمله علل مهم افزایش نسبت حق خسارت پرداختی بر حق بیمه تولیدی در استان اعلام کرد.

حاتمی گفت: در سال 1401 بابت فوت 149 نفر در تصادفات منجر به فوت در جاده بجنورد-جنگل گلستان، شرکت های بیمه استان 100 میلیارد تومان دیه پرداخت کردند.

وی یادآور شد: این در حالی است که قیمت حق بیمه شخص ثالث از نرخ دیه مصوب پایین تر است.

در عین حال، رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان شمالی اظهار کرد: نسبت ضریب نفوذ بیمه ای در استان ( حاصل تقسیم حق بیمه تولیدی بر تولید ناخالص داخلی استان) به 2.13 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته میانگین ضریب نفوذ بیمه ای در کشور 1.82 درصد بوده است.

حاتمی بیان کرد: جایگاه استان در جدول ضریب نفوذ بیمه ای کشور از رتبه پانزدهم به رتبه ششم ارتقا یافته است.

وی تمایل بیشتر مردم نسبت به دریافت خدمات بیمه ای را از دلایل اصلی آن برشمرد.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با هیچ یک از شرکت های بیمه ای فعال در استان قرارداد بیمه منعقد نمی کند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان بابت عقد قرارداد بیمه ای با شرکت های بیمه استان طلب k اضافه ( یا مبلغ اضافه ) را خواستار شده است.

حاتمی اعلام کرد: بابت عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی استان نرخ جاری تعرفه های پزشکی در استان تهران را به این دانشگاه ارائه داده ایم، با این وجود، این دانشگاه پرداختی اضافه را طلب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط تعدادی شرکت بیمه ای استان به اجبار، پرداخت مبلغ اضافه را پذیرفته اند و با دانشگاه علوم پزشکی استان قرارداد منعقد کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان شمالی گفت: این رویه موجب مهاجرت بیماران استان برای دریافت خدمات درمانی مشمول بیمه به دیگر استان های همجوار شده است.

وی افزود: این رویه ای زیان بار برای بیماران و پزشکان استان است.

حاتمی یادآور شد: این رویه حتی موجب شده است که تسویه هزینه های درمان از محل بیمه های تکمیلی به صورت کاغذی انجام شود.

صدور بیمه نامه های صنایع خراسان شمالی دراستان های دیگر

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در خراسان شمالی از استفاده نکردن صنایع از ظرفیت بیمه‌ای در استان انتقاد کرد و افزود: برخی صنایع بیمه‌نامه‌های خود را از سایر استان‌ها یا تهران می‌گیرند. این درحالی است که چرخه مالی این مجموعه‌های می‌تواند در استان ایجاد شود و شرکت‌های بیمه مستقر در استان نیز همان خدماتی را ارائه کنند که در دیگر استان‌ها داده می‌شود.

 وی ادامه داد :  تمامی شرکت های بیمه ای در این خطه شعبه دارند و خدمات پس از صدور بیمه نامه در استان ارایه خواهد شد. این امر باعث کاهش ضریب نفوذ بیمه ای استان می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید