خراسان شمالی ، میزبان نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی کوراش

خراسان شمالی  ، میزبان نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی کوراش

مدیر کل ورزش و جوانان  خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه  از برگزاری نخستین دوره رقابت‌های بین المللی کوراش در اسفراین خبر داد.

غلامحسین شاکری گفت : پیرو هماهنگی های صورت گرفته ،مسابقات گرند اسلم کوراش در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه سال آینده به میزبانی گود چشمه زینل خان شهرستان اسفراین در دو وزن منفی ۹۰ کلیوگرم و مثبت ۹۰ کیلوگرم با دعوت از کشورهای آسیا میانه برگزار خواهد شد.

این مسابقات با شرکت ۱۵ کشور آسیایی  برگزار خواهد شد و هم چنین تمامی هزینه های این مسابقات با انجمن بین المللی کوراش می باشد

گود چشمه زینل خان اسفراین یکی از مکان‌هایی است که هر ساله در فروردین ماه پذیرای تعداد خیلی زیادی از تماشاچیان کشتی باچوخه است.

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی ، بزرگ‌ترین سالن خراسان شمالی تا پایان سال 

شاکری در ادامه اظهار کرد: ۵۸ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در این استان وجود دارد و حدود ۷۰ درصد این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. با افتتاح این پروژه‌ها سرانه فضای ورزشی استان به ۱.۲ مترمربع می‌رسد.

وی افزود :  سالن ۶۰۰۰ نفری بجنورد ، بزرگ‌ترین سالن ورزشی خراسان شمالی می باشد که ساخت این پروژه از سال 88 آغاز شد و در حال حاضر ۵۰  درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد : با تخصیص ۱۹ میلیارد تومان ، این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲  به پیشرفت  فیزیکی ۷۵ درصدی خواهد رسید

شاکری افزود :این طرح ورزشی با جذب اعتبارات در دولت سیزدهم وارد مدار تکمیل شده و شرکت توسعه اماکن ورزشی کشور متعهد به ساخت و تکمیل آن است به گونه ای که ۷۰ درصد اعتبار از محل منابع ملی و ۳۰ درصد نیز از منابع استانی باید تامین اعتبار شود.

شاکری بیان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه سالن ورزشی ۳۰۰۰ نفری شیروان به ۷۵ درصد رسیده و سالن ورزشی ۲۰۰۰ نفری اسفراین به پیشرفت ۴۷ درصدی رسیده است. همچنین پیشرفت پروژه‌های استخر فاروج به ۷۵ درصد و گرمه به ۶۰ درصد رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ۲۲۸ سالن ورزشی سرپوشیده در این استان وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها در روستاها  هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسند، اظهار کرد: امسال کل مدال‌آوران طلا، نقره و برنز در سطح ملی ۱۰۵ بودند.

اتفاقیه/یزدان پناه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید