فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور؛ به دنبال پویش« نه به زغال طبیعی» هستیم

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  کشور؛ به دنبال پویش« نه به زغال طبیعی» هستیم

سرهنگ علی ملکی آهنگران فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  کشور در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت استان خراسان شمالی از پویش« نه به زغال طبیعی »خبر داد.

به گزارش اتفاقیه ،آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد و سرهنگ اصیل بعنوان فرمانده یگان حفاظت استان خراسان شمالی معارفه شد و از زحمات سرهنگ حیاتی قدردانی گردید.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در حاشیه این آیین به خبرنگار ما اظهار داشت؛ با توجه به اینکه منابع طبیعی در کشور جزو ثروت های  ملی محسوب می شوند و متعلق به آیند گان و فرزندان ما میباشد جهت حفظ آن به دنبال «پویش نه به زغال طبیعی» هستیم که به دنبال آن درختان کمتری قطع می شود و همچنین تعرض به جنگل های کشورعلی الخصوص جنگل های بلوط کمتر می شود.

وی افزود ؛ 75 درصد از پرونده هایی که در یگان حفاظت تشکیل شده است مربوط به تصرف اراضی ملی میباشند و همچنین 17 درصد مربوط به قطع درختان به انگیزه های مختلف می باشد.

وی  بیان داشت؛ درحال حاضردر سرتاسر کشور غریب به  350 هزار نفر از مردم به عنوان همیار طبیعت با مجموعه ما همکاری دارند که انتظار می رود برای حفاظت بیشتر از منابع طبیعی، مردم با توجه بیشتر به حفاظت از منابع طبیعی خود تعرضات و تصرفات را رصد نموده و و به اطلاع همکاران ما در یگان حفاظت از طریق شماره چهاررقمی 1504 و همچنین سامانه 139 اعلام نمایند. .

فرمانده یگان حفاظت کشور از عملکرد سه ماهه خود گفت ؛در سه ماهه گذشته تعداد 8 هزار و 908 فقره پرونده در زمینه های موارد قانونی در این سازمان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه 11 در صد افزایش داشته است.

همچنین عنوان کرد ، تعداد 14 هزار و 614 فقره گزارش مردمی از طریق سامانه 139 و 1504 وصول شده است و نیز از بازداشت و نگهداری هزار و 530 نفر از متعرضین به عرصه های منابع طبیعی که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است خبر داد.

سرهنگ ملکی آهنگران از توقیف 999 دستگاه خودرو جهت تعرض به منابع طبیعی خبر داد که این رقم نسبت به مدت مشابه 17 در صد و نیز ضبط 372 دستگاه تجهیزات قطع درختان و سایر تجهیزات مربوط به تعرض به منابع طبیعی که نسبت به مدت مشابه 4 درصد افزایش داشته است.

درپایان از مردم تقاضاداریم خودشان را مامور حفاظت بدانند و در جهت حفظ و نگهداری جنگل ها کوشش نمایند.

اتفاقیه/شاهمرادی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید