نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد خداحافظی کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد خداحافظی کرد


نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد از موافقت با درخواست استعفایش از نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه بجنورد خبر داد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امروز در گفتار هفتگی جمعه، ۳۰ آبان، با اشاره به اهمیت تقوا و نیکوکاری در دنیا، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوْا وَالَّذِینَ هُمْ مُحْسِنُونَ» و تأکید می‌کند خداوند با کسانی است که تقوا پیشه کرده‌اند و کسانی که نیکوکارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، وی با بیان اینکه تقوا و نیکوکاری سرمایه خودسازی است، افزود: اگر کسی این دو دُر گران‌بها را کسب کند خداوند فرموده نگران نباشد هرکجا که باشد من با او هستم.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه این آیه عصاره دین‌داری و خلاصه مسلمانی است، ادامه داد: زندگی پاک و با تقوا، دوری از حرام، انجام واجبات دین و همچنین رساندن خیر به دیگران و در یک کلام خودسازی و خدمت عصاره دین است؛ بر این اساس اگر کسی خود را ساخته و به مردم خدمت کند مسلمان مورد قبول خداوند است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه محسن در فرهنگ دینی ما در قله ارزش‌ها قرار دارد، گفت: احسان دو گونه زودگذر و ماندگار است، برخی کارها ماندگار است؛ زیرا در قالب آن کار انسان قدم خیری برمی‌دارد که تا قیام قیامت ماندگار و دنباله‌دار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خود در نهاد امامت جمعه در طول ۲۰ سال اخیر، اظهار کرد: بنده در سال ۵۱ وارد حوزه علمیه کاشمر شدم و تا سال ۸۱ به مدت ۳۰ سال درس طلبگی خواندم؛ به‌گونه‌ای که در این سال‌ها یا درس حوزوی می‌خواندم و یا درس می‌دادم و خوشه‌چین بزرگانی بودم که از محضرشان بهره‌ها بردم.

وی افزود: در سال ۸۱ به سمت امامت جمعه فسا در استان فارس منصوب شدم و به مدت سه سال در این شهر بودم، بعد از آن به مدت دو سال امام‌جمعه ساوه بودم، سال ۸۶ به تهران رفته و به مدت پنج سال معاون فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بودم و در سال ۹۱ به خراسان شمالی آمدم.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: در سال ۹۱ وقتی به بجنورد آمدم امام‌جمعه دفتر نداشت به همین دلیل دفتر امام‌جمعه را در دو طبقه احداث کردیم و ترمیم و زیباسازی مصلا و محوطه آن، ساخت مهد آدینه برای فرزندان نمازگزاران در روزهای جمعه ساخت و تکمیل چند مدرسه علمیه در استان و … برخی از اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.

وی با اشاره به ارتقای سطح حوزه علمیه و تعداد طلاب استان در سال‌های اخیر، اظهار کرد: تعداد طلاب استان پیش از ورود ما به خراسان شمالی ۸۰۰ نفر بود؛ اما الآن به بیش از دو هزار طلبه افزایش یافته است و بر مبنای فرمایش رهبر معظم انقلاب که تأکید کردند اینجا می‌تواند حوزه علمیه‌ای جامع و با سطوح عالی داشته باشد، سطح سه و چهار حوزه در استان راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: همچنین زمین زائرسرای خراسان شمالی در مشهد در نزدیکی حرم مطهر به مساحت ۵۰۰ مترمربع گرفته شده و باید به‌زودی احداث آن با بودجه ۱۱ میلیارد تومانی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این چند سال خدمات فرهنگی در استان ارتقای مناسبی داشته است، افزود: در این بیش از هشت سال که امامت جمعه بجنورد را بر عهده داشتم ۴۰۵ خطبه نماز جمعه در موضوعات مختلف خواندم.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: برپایی جلسات تفسیر قرآن در ۹ ماه رمضان در ۹ سال اخیر که ۲۷۰ جلسه آن از صداوسیمای استان پخش شد، ارائه ۲۷۰ برنامه سحر ماه رمضان در این ۹ سال، برپایی جلسات تفسیر قرآن در سطح استان، ارائه تقریباً پنج هزار سخنرانی غیر از خطبه‌ها با حضور مسئولان و مردم و … برخی از اقدامات بنده در این چند سال است.

وی ادامه داد: برپایی حدود سه هزار کلاس درس برای طلاب حوزه علمیه، اجرای طرح اعزام طلاب به روستاهای فاقد روحانی در شب‌های جمعه، تألیف ۱۰ جلد کتاب در استان، فعال‌سازی فرهنگ عمومی و برگزاری جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی، حضور در اماکن نظامی و انتظامی و تدریس دروس بصیرتی و هدایتی، پاسخ‌گویی به مراجعات مردمی و گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها شمار دیگری از اقداماتی است که در سال‌های اخیر در استان اجرایی شده است.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به دلیل استعفای خود از امامت جمعه بجنورد و نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان شمالی، اظهار کرد: یکی از دلایل من برای رفتن از استان مباحث عاطفی است به این معنا که من و خانواده‌ام ۲۰ سال است که همواره در حال هجرت و اثاث‌کشی هستیم و حتی فرزندان و نوه‌های خود را به درستی ندیده‌ام؛ ازاین‌رو از یک سال و نیم قبل درخواست جابجایی کرده بودم که خوشبختانه اکنون قبول کرده‌اند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: من از مردم خراسان شمالی تشکر می‌کنم، مردمی خوب که همیشه در صحنه هستند و از همه آن‌ها حلالیت می‌طلبم و اعلام می‌کنم از همه راضی هستم.

گفتنی است، حجت‌الاسلام یعقوبی در سال ۹۱ با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان امام‌جمعه بجنورد منصوب و در سال ۹۵ نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نخستین نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی انتخاب شد./ایسنا

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید