خراسان شمالی نیازمند احداث بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه

خراسان شمالی نیازمند احداث بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی نیازمند احداث بیش از سه هزار کیلومتر راه است .

 

 سید عبدالمجید نژادصفوی اظهار کرد: کل راه های روستایی در سطح استان خراسان شمالی چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است که از این مقدار دو هزار و ۱۳۸ کیلومتر از آن احداث و آسفالت شده است و دو هزار و ۵۱۴ کیلومتر از شبکه راه روستایی در حال حاضر به صورت راه شوسه و خاکی که نیازمند احداث است.

 

به گزارش اتفاقیه به نقل از ایسنا از روابط عمومی این اداره کل، وی به احداث بزرگراه در استان اشاره کرد و افزود: تا سال ۹۲ ، ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده بود ، این در حالی است که تا پایان سال ۹۸ این مقدار به ۱۹۸ کیلومتر رسیده است که نشان از رشد ۶۰ درصدی طول بزرگراه های استان در دولت تدبیر و امید دارد .

 

 نژادصفوی عنوان کرد: در حال حاضر با وضعیت فعلی راه های استان نیازمند احداث حداقل ۳۸۵ کیلومتر راه اصلی است که شامل احداث محور بجنورد به سنخواست به طول ۹۰ کیلومتر، جاجرم به میامی به طول ۱۱۵ کیلومتر، دو راهی پیش قلعه به راز و جرگلان و غلامان ۱۱۰ کیلومتر و اسفراین به شیروان به طول حدود ۷۰ کیلومتر است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: در سال ۹۲ در استان خراسان شمالی هزار و ۶۴۹ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که تا پایان شش ماهه سال ۹۹ این مقدار به عدد دو هزار و ۱۳۸ کیلومتر رسیده است که نشان از رشد ۳۱ درصدی دارد.

  

 وی براحداث راه اصلی بین دو شهرستان شیروان و اسفراین تاکید و اعلام کرد: احداث این محور حداقل ۵۰ کیلومتر طول مسیر را کاهش می دهد.

 

 لازم به ذکر است از ابتدای سال ۹۲ تا ۶ ماهه اول سال ۹۹ ، ۵۱۴ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده است./ایسنا

 

چاپ