پیشنهاد رقصِ خارج از مدار در صدا و سیما !

پیشنهاد رقصِ خارج از مدار در صدا و سیما !

فرزین پورمحبی

 

مجری از چه چیزی معذرت خواست؟ رقص یا شعرخوانی؟

اصل داستان: برنامه‌ای برای شادی و شعف خانواده‌ها در شب یلدا تهیه شده است و در همین راستا مکالمه زیر رد و بدل می‌شود: 

کارشناس خارج از مدار:خانواده‌های عزیز(زیر این کلمه را خط تیره بکشید) لطفا در کنار هم شعر بخوانید و برقصید تا شاید استرس این روزهای‌تان کم شود.(خنده مجری) خنده شما عجیب بود!

مجری مدارمند:از اشتباه لفظی و بکاربردن کلامی که کارشناس محترم بکاربردند به دلیل آنکه در شان برنامه و بینندگان نبود و می‌دانیم شما دوست نداشتید آنرا بشنوید،معذرت می‌خواهم چون اولا  قصد و غرضی در کار نبوده؛ دوما من بعنوان مجری وظیفه داشتم منظور ایشون رو درست و کامل بیان کنم اما بخاطر وقت محدود این کار را نکردم!   

خب؛ حالا از بنده بعنوان طنزنویس؛ انتظار دارید چه چیزی به این داستان اضافه کنم تا خنده‌دارترشود؟ برنامه‌ای برای شادی روان مردم محروم تهیه شده اما دست آخر به شادی روح کارشناس مرحوم ختم می‌شود! چرا؟ چون آن کارشناس در برنامه‌ای که با هدف شاد کردن خانواده‌ها تهیه شده در خصوص نحوه شادی آنها توصیه‌هایی کرده! توصیه هم این بوده که در جمع خانوادگی شعر بخوانید و برقصید! بازهم تاکید می‌کنیم در کانون گرم خانواده‌ای که احتمالا نباید داغ شود!

البته بقدری آن کلام کارشناس محترم؛ زشت، زننده، وقیح، قبیح و... بوده که مجری نخواست صریحا به آن اشاره کند! لذا مانند مفهوم «رزباد» در فیلم «همشهری کین» اینجا هم کسی دقیقا نفهمید آن اشتباه لفظی که ما دوست نداشتیم بشنویم و در شان‌مان نبود؛ شعرخوانی خانواده‌ها در کنار هم بوده و یا رقص‌شان با هم! اما با توجه به اینکه طنزنویس‌ها از حس ششم برخودارند؛ بنده حدس می‌زنم منظور مجری، شعرخوانی بوده؛ چون معمولا کمتر کسی در زمان شعرخوانی شاد و شنگول می‌شود و این از اهداف آن برنامه شادمحور به دور بوده است! حداقل خود بنده کمتر دیدم در مجالس جشن و ختن و سرور مثل: عروسی؛ تولد و....افرادی دورهم جمع شوند وشعر بخوانند و بعد از اینهمه خوشگذارانی با لذت هر چه تمامتر به خانه‌های‌شان بروند!

پس همانطور که وظیفه مجری مدارمند رسانه ملی این است که منظور کارشناس خارج از مدار برنامه را درست و کامل بیان کند وظیفه ما هم این است که منظور مجری‌های رسانه ملی را درست و کامل بیان کنیم و بگوییم: آن کلمه «اسمشو نبر» دقیقا «شعرخوانی» بوده است-به این مو قسم قصد و غرضی هم نداریم!- بله؛ دنیای عجیبی است همه نیاز به این دارند که شخص دیگری آنها را درست و کامل کند!

لابد می‌پرسید اگر قرار است مجری، منظور درست و کامل کارشناس را بگوید و گاف‌های او را تصحیح کند؛ اصولا چرا از همان اول بجای یک کارشناس نصفه و نیمه و مملو از اشتباهات لفظی، خود همان مجری را نمی‌آورند که درست و کامل نظرات «مدیران مدارسنج» را بگوید تا بدون دردسر همه چیز ختم به خیر شود؟

سوال خوبی است اما به دلیل وقت خیلی محدود این برنامه پاسخی به همان اندازه خوب برایش ندارم. آخه شما در مورد من چه فکر کردید؟

بله خنده شما عجیب بود؛ فدای آن خنده های عجیب و غریبتان! 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید