میزان مصارف تعدادی از بانک های خصوصی در خراسان شمالی کمتر از ۱۰ درصد

میزان مصارف تعدادی از بانک های خصوصی در خراسان شمالی کمتر از ۱۰ درصد

 

 دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: میزان مصارف تعدادی از بانک های خصوصی در این استان کمتر از ۱۰ درصد است.

 هدایتی با اشاره به بخش نامه صادر شده از سوی بانک مرکزی در ابتدای سال جاری مبنی بر اینکه میزان مصارف بانک های خصوصی نسبت به منابع آن تا پایان سال ۱۴۰۰ حداقل به ۵۰ درصد برسد، اظهارکرد: در حال حاضر به طور کلی میزان مصارف تمامی بانک های خصوصی نسبت به منابع آن ها ۲۹ تا ۳۰ درصد است.

 

وی با اشاره به ادغام پنج بانک خصوصی با بانک سپه طی ماه گذشته افزود: حال باید میزان مصارف نسبت به منابع بانک های خصوصی مورد بررسی قرار گیرد.

 

هدایتی ادامه داد: بیشترین مصارف انجام شده توسط بانک های خصوصی در استان توسط سه بانک بوده که با بانک سپه ادغام شده اند.

 

وی با بیان اینکه قبل از ادغام میزان منابع بانک سپه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان بوده است، تصریح کرد: این میزان بعد از ادغام پنج بانک خصوصی به ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

 

این مقام مسئول گفت: میزان منابع بانک مذکور بعد از ادغام ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و از آنجاییکه مخرج کسر بزرگ شده نسبت مصارف به منابع نیز افزایش می یابد.

 

وی در ارتباط با میزان مصارف بانکی های دولتی نسبت به منابع در مقایسه با بانک های خصوصی نیز گفت: قبل از ادغام پنج بانک خصوصی با بانک سپه میزان مصارف بانکی دولتی ۱۲۶ درصد بوده که بعد از ادغام به ۱۱۴ درصد رسیده است.

 

به گفته هدایتی میزان بانک های خصوصی ادغام شده با بانک سپه شامل بانک های قوامین، انصار، مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان و کوثر بوده است.

 

انتهای پیام/ایسنا

چاپ