تشخیص کرونا با تفاوت در صدا!!

تشخیص کرونا با تفاوت در صدا!!

با تلاش فناوران دانشگاه الزهرا، علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) و پایگاه مرکز اطلاع رسانی جهاددانشگاهی، نرم افزار "تشخیص و غربالگری بیماری کووید ۱۹" طراحی و ساخته شد.

، نرم افزار "تشخیص و غربالگری بیماری کووید ۱۹" براساس طرح پژوهشی "آنالیز گفتار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به منظور امکان سنجی تشخیص زود هنگام بر اساس نتایج بررسی‌های آکوستیکی و هوش مصنوعی" که با تلاش دکتر ماندانا نوربخش عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا به عنوان مجری طرح، در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تصویب شده بود، طراحی و ساخته شد.

در این طرح که حاصل فعالیت پژوهشی گروهی از محققان دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم، دانشگاه جندی شاپور اهواز و پایگاه مرکز اطلاع رسانی جهاد دانشگاهی است، ابتدا صدای مبتلایان در مقایسه با صدای افراد سالم مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تفاوت های معنادار بین صدای افراد مبتلا و سالم، نرم افزار "تشخیص و غربالگری بیماری کووید ۱۹" با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی با صحت تشخیص ۹۰/۵ درصد طراحی و تولید شد.

در این طرح دکتر ماندانا نوربخش به عنوان مجری طرح، دکتر مارال آسیائی دانش‌آموخته دانشگاه الزهرا، دکتر امیر واحدیان عظیمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم، سید شهاب آتشی دانشگاه جندی شاپور، عبدالصمد کرامت فر پایگاه مرکز اطلاع رسانی جهاددانشگاهی نیز به عنوان اعضای اصلی طرح حضور داشتند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه الزهرا، این نرم افزار در حال حاضر از طریق آدرس https://corona.alzahra.ac.ir/rec در دسترس است.

انتهای پیام/ایسنا

 

چاپ