سن اقدام به خودکشی در خراسان شمالی کاهش یافته

سن اقدام به خودکشی در خراسان شمالی کاهش یافته

 مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: متاسفانه در حال حاضر آسیب اجتماعی اقدام به خودکشی در این استان را در سنین کم مشاهده می کنیم.

 دکتر اسماعیل قربانی اظهارکرد: اقدام به خودکشی های صورت گرفته در این استان بیشتر در قشر بانوان بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه کاهش سن آسیب اجتماعی اقدام به خودکشی برای ما هم عجیب است، تاکید کرد: باید به صورت کارشناسی شده بر روی این موضوع مطالعه صورت گیرد و این آسیب به صورت ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد.

 

قربانی افزود: اما یکی از مهمترین عواملی که سبب شده تا اقدام به خودکشی به خصوص در افراد با سنین کم صورت گیرد اختلافات حاد خانوادگی است چراکه بچه ها آسیب پذیری بیشتری در مقابل فشارها دارند و از سوی دیگر آستانه تحمل آن ها نیز در مقابل آسیب های اجتماعی و خانوادگی کم تر است.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر اقدام به خودکشی در زنان بیشتر از مردان است و در واقع زن ها می خواهند با انجام این کار نشان دهند که انتظار حمایت های خانوادگی و اجتماعی بیشتری دارند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: این موضوع که اعلام می شود افراد دچار اختلال روانی دست به خودکشی می زنند را قبول ندارم چراکه فرد به نقطه ای می رسد که این اقدام را انجام می دهد و باید بررسی کرد که چه عواملی موجب شده تا فرد تصمیم به خودکشی می گیرد.

 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی نیز در ادامه د رگفت و گو با ایسنا، بیان کرد: اقدام به خودکشی در سال جاری جزء دومین آسیب اجتماعی در این استان بوده و سن آن کاهش یافته و به سن ۱۶ تا ۱۹ سالگی رسیده است.

 

انتهای پیام/ایسنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید