فراهم شدن بسترهای لازم برای ثبت نام غیر حضوری داوطلبان در خراسان شمالی

فراهم شدن بسترهای لازم برای ثبت نام غیر حضوری داوطلبان در خراسان شمالی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از فراهم شدن بسترهای لازم برای ثبت نام غیر حضوری داوطلبان خبر داد.

 احمد برادران نقش مردم در تعیین سرنوشت خود در سطوح ملی و محلی را بی‌بدیل دانست و افزود: نظام ما جمهوری اسلامی است و یکی از الزامات جمهوریت حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است و باتوجه به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری و طبق اصول قانون اساسی و انتخابات مشارکت مردم مسئله بسیار مهمی است.

 

وی با بیان اینکه در واقع خود مردم انتخابات را برگزار می‌کنند، گفت: بر اساس قانون فرمانداران ۳۰ نفر از معتمدین از اقشار مختلف مردم را دعوت می‌کنند و بعد از استعلام و تایید هیات های نظارت بر انتخابات از میان آنان هیات اجرایی، انتخاب می شوند.

 

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه با هدف حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا امسال زمان ثبت نام داوطلبان شوراهای شهر و روستا در دو بازه زمانی جداگانه انجام می شود، افزود: ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر ۲۰ اسفند ماه سال جاری و شورای روستا و عشایر از ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، برادران با اعلام ایجاد بسترهای لازم برای ثبت نام غیر حضوری داوطلبان در استان، گفت: استفاده از نرم افزار موجود در پرتال وزارت کشور، مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراجعه حضوری به فرمانداری ها روش های ثبت نام داوطلبان می باشد.

 

برداران با بیان اینکه بر اساس قانون مسئله نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده نمایندگان مجلس است، افزود: نمایندگان مردم شهرستان های شیروان، بجنورد و اسفراین در مجلس شورای اسلامی اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان هستند.

 

وی گفت: گواهی عدم سوء پیشینه، اصل شناسنامه عکس دار، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت، یک قطعه عکس و گواهی پذیرفته شدن استعفا مدیران دولتی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام داوطلبان است.

 

برادران افزود: داوطلبان باید برای اخذ استعلام عدم سوء پیشینه خود به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند و همچنین مدیران باید قبل از ثبت نام از سمت و مسئولیت خود استعفا داده و استعفای آنان تایید شده باشد.

 

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود از تمامی افرادی که می‌توانند در عرصه اجتماعی حضور یابند و برای خدمت به مردم بر اساس قانون از شرایط لازم برخوردار هستند برای ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا دعوت کرد و افزود: شوراهای شهر و روستا در تسهیل و آبادانی منطقه تاثیر بسزایی دارند و افراد واجد شرایط باید بخاطر توسعه شهر و روستای خود در انتخابات حضور یابند.

 

برادران در بخش پایانی سخنان تاکید کرد: دستگاه های نظارتی، هیات های نظارت، شورای پیشگیری از وقوع جرم و فرمانداری ها نظارت بر عملکرد کاندیداها را بر عهده دارند و برابر با قانون با تخلفات برخورد می شود.

 

انتهای پیام/ایسنا

چاپ