نرخ ارز بازار آزاد : دلار : ۳,۳۲۱ یورو : ۳,۶۲۲ پوند : ۵,۰۵۳

نرخ ارز رسمی : دلار : ۲۸,۳۷۲ پوند : ۴۳,۰۶۱ یورو : ۳۰,۷۹۹

نرخ طلا و سکه : یک گرم طلای 18 عیار : ۹۷,۳۰۰ سکه تمام - امامی : ۹۵۱,۰۰۰ نیم سکه : ۴۹۷,۰۰۰ ربع سکه : ۲۷۵,۰۰۰ سکه گرمی : ۱۸۸,۰۰۰

سرویس علمی فناوری | کد خبر: 20164
تاریخ انتشار: 1395/12/11 - 16:39:24

در گفت و گو با اولین تولید کننده نسل جدید شوینده ها در ایران، مطرح شد:

بازاریابی شبکه ای نوید دهنده آینده ای بهتر برای واحد های تولیدی

بازاریابی شبکه ای نوید دهنده آینده ای بهتر برای واحد های تولیدی,

به گزارش پایگاه خبری اتفاقیه ، با توجه به شرایط حال حاضر کشور ، رکود اقتصادی، عرضه بی رویه کالاهای نامرغوب قاچاق و چینی به بازار داخلی که باعث تعطیلی کارخانه جات بزرگ و تولیدی های کوچک شده است، که از دلایل  آن میتوان عدم رقابت پذیری محصولات داخلی با محصولات خارجی در جهت اخذ سهم بیشتر بازار داخلی باشد بدین معنی است که درکنترل بازار علاوه بر بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت محصولات داخلی باید بتوان دست دلالان و واسطه ها را از بازار قطع نمود که یکی از این روش ها استفاده از بازاریابی شبکه ای است، که در کمترین زمان محصول با کیفیت و ایرانی را مستقیما به دست مصرف کننده نهایی می رساند.    با توجه به اقتصاد مقاومتی و توصیه مقام معظم رهبری بر استفاده از کالای ایرانی و رونق اقتصاد داخل، به عقیده نگارنده این نگاه در مسئولین کشوری باشد که حمایت از بازاریابی شبکه ای فوايد گسترده ای از جمله کاهش هزينه هاي واسطه گری، سهولت رساندن کالا از توليدکننده به مصرف کننده نهايي، امکان فرهنگ سازي در سطح جامعه براي استفاده از توليدات ملي، ايجاد اشتغال، امکان عرضه کالاي استاندارد و امکان رصد و نظارت کالاي عرضه شده توسط نهادهاي نظارتي از حيث قيمت و کيفيت و اشتغال زایی همراه بادرآمد را دارا می باشد.                                                                                                                                                                 

 به همین جهت با یکی از تولیدکنندگانی که مدتی در سیستم بازاریابی شبکه ای ورود پیدا کرده است گفت و گویی انجام دادیم تا از فواید و محاسن بازاریابی شبکه ای بر روی سیستم توزیع کالا و اقتصاد کشور بگوید. سید محمد موسوی که قریب به 9 سال در بازار با عنوان تولید کننده فعالیت اقتصادی دارد، حال اولین تولید کننده محصولات نسل جدید شوینده می باشد. او از مزیت های عالی بازاریابی شبکه ای بر فروش محصولات کارخانه اش می گوید که با گذشته قابل قیاس نیست. موسوی معتقد است که افراد در بازاریابی شبکه ای به خودشناسی دست پیدا می کنند که چه استعدادهایی در درونشان نهفته است. مشروح گفت و گو را در ادامه می خوانید.

 

بصورت کلی توضیحی در مورد محصولی که ارائه می دهید، بفرمایید.

بنده از سال 1392 مجوزات لازم از سازمان غذا و دارو و همچنین از سازمان صنعت، معدن و تجارت را اخذ کردیم و از سال 1394 نیز مجوزات بهداشتی(پروانه ساخت) را اخذ کردیم. ما تولید کننده نسل جدید م شویندها هستیم که در سال های 2014 و 2015 در اروپا باب شد و از آن سال تا به امروز تولید و توزیع می شود. این نسل جدید شوینده ها اولین بار است که در ایران به تولید و عرضه می رسد.

شرکت شما چه روندی را طی کرد که به امروز رسیده است؟

سختی های زیادی را برای اخذ مجوزات لازم طی کردیم چون این نسل جدید شوینده ها بدلیل جدید بودن ساختار تولید با معیارها و استانداردها  رایج  تطبیق داده نمی شد ولی با این حال جلسات متعددی با مسئولین و کارشناسان برگزار کردیم تا آنها را متقاعد کردیم. از سویی بدلیل اینکه مواد تولیدی نیز زیست تخریب پذیر نیست، تنها کارخانه تولید مواد شوینده در منطقه شهری  ( جاده طرقبه) هستیم و در نهایت مجوزات لازم را دریافت کرده. متاسفانه این روند طاقت فرسا باعث شد که مدتی کارخانه را تعطیل کنیم و پرسنل و کارگران زیادی را تعدیل نماییم .

چه ویژگی های محصولات شوینده شرکت شما دارا می باشد؟

تولید این محصولات بر سه اصل استوار است 1- سلامت محیط زیست 2 -سلامت انسان  3-ایجاد کارایی بالاتر نسبت به محصولات مشابه قبلی و اینکه در فرمول و مواد اولیه تغییراتی ایجاد شده که فرآیند تولید محصول بهتر شده است.

مشخصا چه محصولاتی ارائه می دهید؟

محصولات خانگی و خودرو که به ترتیب دارای 6 و 4 محصول می باشند. صابونهای ظرفشویی، لکه بر فرش و مبل، مایعات لباسشویی که خود به تنهایی جایگزین 5 ماده است، تمیز وبراق کننده چوپ و چرم و ام دی اف و پارکت و کفپوش که انتی باکتریال و ضد غبار است  و برای اجسام چوبی، چرمی،  ام دی اف،  لترون، پارکت و کف پوش سنگ و بدنه لوازم الکتریکی بسیار مناسب است. محصولات خودرویی نیز شامل واکس داشبورد، واکس ترمیم و براق کننده لاستیک، کارواش خشک شستشوی خودرو بدون آب و تمیز کننده های داخل خودرو می باشد.

چطور با بازاریابی شبکه ای آشنا شدید؟

چون ما برای اولین بار تولید کننده محصولاتی بودیم که با نمونه های قبلی کاملا متفاوت بود نیازمند این موضوع بودیم که محصولات به صورت چهره به چهره توضیح داده شود پس درگاهی را احتیاج داشتیم که فروشنده مستقیما با مصرف کننده نهایی روبرو گردد. بعد از تحقیقات فراوان با بازاریابی شبکه ای آشنا شدیم که از محاسن آن می توان به دسترسی آسان به بازار مصرف کننده و ارائه توضیحات لازم به مصرف کننده، نام برد. بازاریابی شبکه ای فرصت خوبی برای ما فراهم کرد که  بتوانیم به جامعه ایرانی و مصرف کننده نهایی خدمت کنیم و به آنها بگوییم دیگر دوران استفاده از محصولات نامرغوب و مضر به انتها رسیده است .

از چه زمانی وارد بازاریابی شبکه ای شدید؟

از آبان ماه سال جاری با بازاریابی شبکه ای و شرکت  شبکه بادران گستران همکاری داریم. این شرکت از لحاظ تعداد بازاریاب و اعتبار  و ایجاد بستر کاملا سالم و علمی در میان شرکتهای شبکه دیگر دارای موقعیت عالی می باشد.

شرکت بادران چه شروطی برای همکاری داشت؟

این شرکت اول از هر چیز از ما مجوزات قانونی را خواست و اینکه کیفیت و مورد پسند بازار مصرف کننده و بصورت کلی مورد نیاز جامعه باشد. قیمت محصولات برای شرکت بادران گستران بسیار مهم بود که گران نباشد بدین معنی که قیمت ثابت و درستی داشته باشد.

وضعیت  فروش محصولات شرکت شما چه تفاوتی با گذشته کرده است؟

تعداد فروش و امنیت برگشت پذیری پول افزایش بیشتری پیدا کرد و مراحل خرید و فروش  از نظر مالیاتی و دارایی کاملا شفاف و قانونی شد. همکاری با شرکت بادران ما را از درد سرهای ایجاد بازار یا انتخاب افراد مناسب جهت فروش و عرضه کالا راحت کرد و این فرصت را به ما داد تا بتوانیم زمان برای تولید محصولات جدید و حفظ کیفیت تولیدات قبلی داشته باشیم .

سیستم توزیع در بازاریابی شبکه ای از طریق اینترنت می باشد. این مقوله را چطور ارزیابی می کنید؟

ما در بازاریابی شبکه ای مستقیما با مصرف کننده در ارتباط هستیم چون در بازار سنتی برای همه واسطه ها باید هزینه می شد اما در بازاریابی شبکه ای این هزینه ها وجود ندارد و همین باعث ثبات قیمت ها در بازاریابی شبکه ای می شود.جامعه مجبور است همراه با تکنولوژی و دنیا پیشرقت نمایدو خواه ناخواه باید به سمت سیستم جدید توزیع از طریق اینترنت و بازاریابی شبکه ای سوق پیدا کنیم که این امر زمان و هزینه رفت و آمد برای خرید اجناس را کاهش  می دهد  و حتی در کاهش ترافیک موثر است. سیستم سنتی توزیع در بازار باید تغییر رویه دهد و بدین صورت در بازار رقابت، شکل پیدا می کند.

بازاریابی شبکه ای چه تاثیری بر اقتصاد ملی دارد؟

شرکت بادران گستران سیاست خوبی در این زمینه دارد که همه محصولات تولید داخلی باشد. تاکیدی که مدیریت شرکت بادران داشت این بود که جنس محصولات  ایرانی هست یا نه؟ و یا اینکه چه تعداد کارگر در کارخانه ما کار می کنند و آیا توان افزایش خط تولید را داریم که با عث اشتغالا زایی بیشتر گردد  و از این قبیل سوالات که نشان دهنده توجه ویژه به ظرفیت های داخلی و ملی ایران است. فروش محصولات در بازاریابی شبکه باعث کاهش دغدغه های تولید کننده می شود. در بازاریابی شبکه ای اصل بر کیفیت محصولات است که اگر کیفیت بالا باشد در سیستم فروش ماندگاری دارد در غیر اینصورت خود به خود حذف می گردد و دقیقا همین مسئله باعث رقابتی شدن بازار می شود. از سویی بخش بزرگی از تامین درآمد دولت از طریق اخذ مالیات است که افزایش کارخانه ها و واحدهای صنعتی باعث افزایش درآمدهای مالیاتی شفاف  برای دولت است.

سرعت تورم، ثبات و قیمت گذاری محصولات شما در بازاریابی شبکه ای به چه صورت است؟

قیمت ها برای یک سال ثابت است و در صورتیکه از یک مقدار تعیین شده ای هزینه یا درآمد ها بیشتر گردد در پایان هر سال برای سال آینده برنامه ریزی قیمت صورت می گیرد.بدین معنی است اگر تورم ثابت و حقوق و دستمزد ثابت و هزینها ی سر بار ثابت باشد با توجه به فروش بیشتر قیمت کالا کمتر خواهد شد و چنانچه اگر از یک مرزی هزینه  های سر بار بالاتر روند بصورتیکه افزایش حجم فروش هم نتواند پاسخگوی هزینه ها گرد مجبور به افزایش قیمت می باشیم که این نیز باز نیازمند تایید دستگاههای  نظارتی است .

آیا به شرکت های دیگر تولیدی برای فروش محصولات توصیه می کنید که وارد سیستم بازاریابی شبکه ای شوند؟

صد در صد توصیه میکنم که شرکت های تولیدی به بازاریابی شبکه ای ورود پیدا کنند و هر چقدر تعداد تنوع کالا در این سبد بیشتر باشد باعث رقابت سالم می شود و برای مصرف کننده بدلیل افزایش کیفیت سود بیشتری خواهد داشت .

چه مزیت هایی در بازاریابی شبکه ای مشاهده کرده اید؟

یکی از مشکلاتی که امروزه جوانان کشور با آن مواجه هستند عدم سرمایه اولیه می باشد که یکی از مزایای بازاریابی شبکه ای عدم نیاز به سرمایه اولیه است. آموزش هایی که در این زمینه وجود دارد بخصوص اینکه شرکت بادران گستران، دانشگاه علمی کاربردی در این ضمینه راه اندازی کرده است و به صورت علمی به مقوله بازاریابی شبکه ای ورود پیدا کرده اند میتوانند جوانان با انگیزه بیشتری در بازار حضور داشته باشند. موضوع دیگر اینکه در کلاس های آموزشی بازاریابی شبکه افراد به خودشناسی خوبی دست پیدا می کنند که اصولا استعداد چه کاری را دارند و چه توانایی هایی دارند که متاسفانه در سیستم آموزشی مدارس این موضوعات وجود ندارد اما در بازاریابی شبکه ای به این مسائل می پردازند و انسان از درون خود آگاه می شود. در برخی از جلسات بازاریابی شبکه ای شرکت کردم و بسیار امید خوبی از آن فضا کسب کردم و همین امید را در چشمان همگان می بینم و با ذوق و شوق در جلسات شرکت می کنند و انگیزه بالایی در جهت ساخت ایرانی بهتر پیدا می کنند.

در آخر اگر نکته ای دارید، بفرمایید.

 از دولت مردان و مسئولین تقاضا داریم که زمانی روندی سالم و موثر برای اقتصاد کشور می باشد مثل بازاریابی شبکه ای که باعث اشتغال چند صد هزار نفر در این عرصه بصورت مستقیم و غیرمستقیم شده است، فضا را برای فعالیت مداوم آن گسترش دهند. شاید در بعضی از شرکت ها تخلفاتی رخ دهد اما با نظارت بیشتر این مسایل قابل رفع است و کل سیستم و اساس بازاریابی شبکه ای دارای ایرادی نیست.

 

انتهای پیام/


به زودی نظر شما پس از تایید منتشر میگردد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت اتفاقیه است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.