نرخ ارز بازار آزاد : دلار : ۳,۳۲۱ یورو : ۳,۶۲۲ پوند : ۵,۰۵۳

نرخ ارز رسمی : دلار : ۲۸,۳۷۲ پوند : ۴۳,۰۶۱ یورو : ۳۰,۷۹۹

نرخ طلا و سکه : یک گرم طلای 18 عیار : ۹۷,۳۰۰ سکه تمام - امامی : ۹۵۱,۰۰۰ نیم سکه : ۴۹۷,۰۰۰ ربع سکه : ۲۷۵,۰۰۰ سکه گرمی : ۱۸۸,۰۰۰

سرویس اقتصادی | کد خبر: 24810
تاریخ انتشار: 1396/05/17 - 15:17:17

اعتراض نماینده سبزوار در مجلس به گرانی پراید و خودروهای داخلی:

چرا مردم هزینه‌ها را پرداخت کنند؟

چرا مردم هزینه‌ها را پرداخت کنند؟,

نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اخیر قیمت پراید و سایر خودروهای ایرانی  به دلیل هزینه‌های سرباری این دو خودروساز انجام شد. اما اگر هزینه‌های سرباری خودروسازان بالا است، مردم چه گناهی کرده‌اند که مجبورند این هزینه‌ها را با گران‌تر خریدن پراید و سایر خودروها جبران کنند؟

به گزارش پایگاه خبری اتفاقیه ،رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: اگر مجلس به این نتیجه برسد که خودروسازان به جای مدیریت هزینه‌های سرباری تلاش می‌کنند هزینه‌هایشان را از جیب مردم جبران کنند قطعا تحقیق و تفحص جدیدی در مجلس به جریان خواهد افتاد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش اخیر قیمت پراید و سایر خودروهای ایرانی  به دلیل هزینه‌های سرباری این دو خودروساز انجام شد. اما اگر هزینه‌های سرباری خودروسازان بالاست، مردم چه گناهی کرده‌اند که مجبورند این هزینه‌ها را با گران‌تر خریدن پراید و سایر خودروها جبران کنند؟
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد شورای رقابت با افزایش قیمت پراید و تیبا و سایر خودروهای ایرانی خارج از وظایفش رفتار کرده است، گفت: شورای رقابت در جایی باید ورود کند که انحصاری وجود داشته باشد؛ در حالی که وضعیت فعلی صنعت خودروسازی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. این شورا باید شاخص‌گذاری کند نه اینکه قیمت‌گذاری کند. صنعت خودرویی کشور در وضعیتی است که شورای رقابت نباید قیمت‌گذار خودرو باشد بلکه عرضه و تقاضا باید قیمت‌ها را تعیین کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم متذکر شد: هیچ تغییری در کیفیت پراید و سایر خودروهای ایرانی انجام نشده که شورای رقابت قیمت‌ها را افزایش داد.

وی خواستار ورود جدی  سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به صنعت خودروسازی کشور شد و افزود: وقتی گفته می‌شود قیمت خودرو باید در نظام عرضه و تقاضا مشخص شود یعنی دستگاه‌های نظارتی باید حواسشان را بیشتر جمع کنند تا  خودروسازان نتوانند با کاهش عرضه، هم تقاضا را بیشتر از تولید نشان دهند و هم قیمت‌ها را صعودی کنند. سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باید به وظایف نظارتی خود به‌گونه‌ای عمل کند که خودروساز با احتکار خودرو یا ایجاد بازار حاشیه‌ای برای خود و شرکای بازارگردانش خواسته‌های خودش  را به مصرف‌کنندگان تحمیل نکند.

سبحانی‌فر تاکید کرد: همانطور که این سازمان با تمام وجود باید از تولیدکننده حمایت کند باید با همه هم و غمش از مصرف‌کنندگان نیز حمایت کند. مصرف‌کنندگان نباید تاوان کاهش عرضه خودرو یا افزایش هزینه‌های سرباری خودروسازان را بدهد. سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باید کنترل و نظارت خود بر بازار خودرو را به گونه‌ای تقویت کند که خودروسازان تولیدات‌شان را احتکار نکنند علاوه بر آن هوشیاری این سازمان باید به سطحی برسد که خودروسازان برای بالا بردن قیمت‌ها، تولید را کاهش ندهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ورود قریب‌الوقوع مجلس به گرانی پراید و سایر خودروهای ایرانی خبر داد و افزود: تحقیق و تفحص مجلس نهم از صنعت خودروسازی علاوه بر افزایش تولید  خودرو در خودروسازان موجب بازپرداخت بدهی‌های سنگین خودروسازان به قطعه‌سازان و سایر طلبکاران و فروش دارایی‌های منقول و غیرمنقول شرکت‌های خودروساز و بازگرداندن سرمایه‌های مالی به چرخه تولید شد. اگر این تحقیق و تفحص نبود تعداد زیادی از کارگران شرکت‌های خودروساز تعدیل می‌شدند اکنون نیز اگر مجلس به این نتیجه برسد که خودروسازان به جای مدیریت هزینه‌های سرباری تلاش می‌کنند این هزینه‌ها  را از جیب مردم تامین کنند قطعا تحقیق و تفحص جدیدی را در مجلس به جریان خواهد انداخت.
 

انتهای پیام/


به زودی نظر شما پس از تایید منتشر میگردد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت اتفاقیه است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.