نرخ ارز بازار آزاد : دلار : ۳,۳۲۱ یورو : ۳,۶۲۲ پوند : ۵,۰۵۳

نرخ ارز رسمی : دلار : ۲۸,۳۷۲ پوند : ۴۳,۰۶۱ یورو : ۳۰,۷۹۹

نرخ طلا و سکه : یک گرم طلای 18 عیار : ۹۷,۳۰۰ سکه تمام - امامی : ۹۵۱,۰۰۰ نیم سکه : ۴۹۷,۰۰۰ ربع سکه : ۲۷۵,۰۰۰ سکه گرمی : ۱۸۸,۰۰۰

سرویس اجتماعی | کد خبر: 24859
تاریخ انتشار: 1396/05/19 - 16:13:14

در بازدید جمعی از مسئولین آموزش و پرورش خراسان از دفتر روزنامه اتفاقیه مطرح شد؛

خبرنگاران چشمان بینای جامعه

خبرنگاران چشمان بینای جامعه,

به گزارش پایگاه خبری اتفاقیه ،معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: خبرنگاری شغلی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود زیرا خبرنگار چشم بینا و گوش شنوا در جامعه است؛ شما خبرنگاران ارتباط بین مردم و مسئولان را برقرار می‌کنید و اقدام و عملکردهای ما و مسئولان را مورد نقد وبررسی قرار می‌دهید.

جواد پورجاهد افزود: شما همانند فیلمبرداران وتهیه کنندگان که در پشت دوربین قرار دارند، دیده نمی‌شوید و بیشتر به فکر رفع و رجوع مشکلات مردم هستید و این قابل ستایش و تقدیر است.

آسیب‌های اجتماعی به گفتمان جامعه تبدیل شده‌اند و همانطور که مقام معظم رهبری از سال گذشته بر این امر تاکید بسیاری داشته اند که برای ساماندهی این مقوله نیاز به اقدام ویژه و خارق العاده ای است که سازمان‌ها و وزارت‌خانه ها باید در این بخش وارد شوند. بر همین اساس دو جلسه در حضور ایشان برگزار شده است و برنامه‌ای در شورای اجتماعی در وزارت کشور با عنوان «تقسیم کار ملی» تدوین شده است که براساس آن 10 سازمان‌ و وزارت‌خانه‌ طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب موظف شدند که آسیب‌های اجتماعی را رصد کنند. هر وزارت‌خانه نیز مخاطبین خاص خود را دارد. بعنوان مثال دانش آموزان در وزارت آموزش وپرورش، کارگران در اداره کار و ورزشکاران در اداره ورزش و جوانان

وی بیان کرد: در کنار این برنامه و تقسیم کار ملی بخش دیگری با عنوان طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد) به آموزش و پرورش واگذار شده است که مجموع سازمان‌ها و وزارت‌‌خانه‌ها مصمم به این امرهستند که بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری بتوانند آسیب‌های اجتماعی را رصد کنند و راهکارهایی را برای جلوگیری از این آسیب‌ها در جامعه مخاطب خود ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی  نیز در راستای اجرای طرح «نماد» تاکنون 290 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش این طرح قرار دادیم. همچنین دانش‌آموزان پایه‌های ششم و نهم در حوزه اعتیاد، دانش‌آموزان پایه هفتم دختران و پایه هشتم پسران را درحوزه مفاسد اخلاقی و تمامی دانش‌آموزان در مدارس شبانه ‌روزی در حوزه آسیب‌های ناشی از طلاق آموزش داده شدند و طرح نماد در خصوص آن‌ها اجرا شد.

برای این تعداد از دانش‌آموزان کارگاه‌ها و دوره‌های ویژه‌ و 8 و 4 ساعته با استفاده از همکاران مجرب (که شامل دبیران علوم اجتماعی و مشاوران، مراقبان سلامت و مربی‌های تربیت بدنی می‌شوند) برگزار شد.

تعدادی محتوا نیز برای این دانش‌آموزان درنظر گرفته و ابلاغ شد که در نهایت دانش‌آموزان را با این آسیب‌ها آشنا کردیم و راهکارهایی هم توسط مدرسین ارائه شد.

طح «نماد» به صورت پایلوت در 6 استان کشور ازجمله خراسان رضوی اجرا شد که دو اداره آموزش و پرورش ناحیه و تبادکان متولی این امر در استان بودند. روند اجرای طرح به این صورت بود که دانش‌‌آموزان در ابتدا شناسایی می‌شدند و اطلاعات و مشخصات آن‌ها ثبت نرم‌افزار می‌شد و که پس ازآسیب‌شناسایی،‌ علاوه برارائه خدمات مشاوره‌ای،‌ خدمات حمایتی و مددکاری نیز توسط سازمان‌های اجراکننده همانند بهزیستی،‌ نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به آن‌ها ارائه داده خواهد شد. بخش ثبت نرم‌افزاری مشخصات صورت گرفته و در سال تحصیلی جدید مقرر است که این طرح در سراسر کشور و در مدارس بیشتر اجرا شود.

معاون آموزش متوسطه در این نشست گفت: همانطور که مستحضرید هرساله بعد از انتشار نتایج کنکورسراسری، ‌رتبه‌های تک رقمی کنکور نیز اعلام می‌شود. خراسان رضوی در سال جاری در اعلام نتایج رتبه تک ‌رقمی نداشت.

فارغ از اینکه داشتن رتبه‌های تک رقمی در هر استان و بخشی می‌تواند از امیدها و انتظارات جامعه باشد،‌ اما نمی‌تواند معیار و ملاکی برای سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی یک کشور محسوب شود.

ما درسند تحول بنیادین به دنبال تعلیم وتربیت تمام ساحتی هستیم و نمی‌خواهیم دانش‌آموز کنکوریزه بار آید و به دنبال نتیجه‌گرایی و نمره‌گرایی افراطی باشد.
رضا صابری تولائی تصریح کرد: خراسان رضوی در سال جاری در بخش‌های زیادی رتبه نخست کشور را به دست آورده است. بعنوان نمونه در این خصوص می‌توان به کسب رتبه برترمسابقه علمی-عملی فنی حرفه‌ای کشور، مسابقه علمی-کاربردی کارو دانش کشور،‌ المپیاد فرش کشور،‌جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره مهارت‌های هنری کشور اشاره کرد. به طور کلی در همین بازه زمانی بیش از 61 رتبه کشوری را با کسب مقام‌های اول، دوم وسوم داشته‌ایم که به صورت دقیق درراستای ماموریت های اصلی آموزش و پرورش است بنابراین اگر بخواهیم موفقیت وعدم موفقیت نظام آموزشی یک جامعه را مورد بررسی و کنکاش قرار بدهیم، باید به شاخص‌های اصلی و مهمی که مربوط به ماهیت کار نظام آموزش و پرورش می‌شود، توجه کنیم. کنکور سراسری یا رتبه تک رقمی ماموریت اصلی آموزش وپرورش نیست، بلکه اصلی ترین نکته این حوزه تربیت انسان‌هایی است با توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و مهارت‌هایی که در جامعه در بخش‌های مختلف نقش‌آفرین باشند.
 

انتهای پیام/


به زودی نظر شما پس از تایید منتشر میگردد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت اتفاقیه است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.