نرخ ارز بازار آزاد : دلار : ۳,۳۲۱ یورو : ۳,۶۲۲ پوند : ۵,۰۵۳

نرخ ارز رسمی : دلار : ۲۸,۳۷۲ پوند : ۴۳,۰۶۱ یورو : ۳۰,۷۹۹

نرخ طلا و سکه : یک گرم طلای 18 عیار : ۹۷,۳۰۰ سکه تمام - امامی : ۹۵۱,۰۰۰ نیم سکه : ۴۹۷,۰۰۰ ربع سکه : ۲۷۵,۰۰۰ سکه گرمی : ۱۸۸,۰۰۰

سرویس ورزشی | کد خبر: 29875
تاریخ انتشار: 1397/04/31 - 10:40:02

کاهش دردهای مفصلی با ورزش

ورزش، درد مفصل یعنی دردهای ناشی از التهاب مفصلی ( آرتریت ) را کاهش می‌دهد.
کاهش دردهای مفصلی با ورزش,

 

یک کارشناس ارشد تربیت‌بدنی می‌گوید: با فعالیت ورزشی، شما می‌توانید قدرت عضلانی را افزایش دهید،‌ سفتی مفاصل را کاهش دهید، انعطاف‌پذیری را بهبود ببخشید و وضعیت خلقی و اعتمادبه‌نفس را افزایش دهید.

پونه رزاز اظهار می‌کند: درصورتی‌که دچار درد مفاصل و احیاناً التهاب آن‌ها هستید ،ورزش می‌تواند به شما کمک کند، حرکات مفاصل می‌توانند درد را تخفیف دهد .

رزاز تصریح می‌کند: پزشکان معتقدند ورزش کردن باعث تقویت عضلات اطراف مفاصل می‌شوند و درنتیجه تنش مفاصل را کاهش می‌دهد.

به گفته وی ورزش باعث خواب بهتر نیز می‌شود و درعین‌حال وزن را نیز تحت کنترل درمی‌آورد و انرژی بیشتری به شما می‌دهد . علاوه بر تخفیف دردهای ناشی از آرتریت ، ورزش می‌تواند سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت، استئوپروز و ناراحتی‌های قلبی را کاهش دهد . ولی به خاطر داشته باشید که اگر به‌تازگی تصمیم به ورزش کردن گرفته‌اید ، به‌آرامی شروع کنید و هرگز عجله نکنید.

وی اظهار می‌کند: تفاوتی نمی‌کند که شما از آرتریت رنج می‌برید یا نه ، حتماً قبل از شروع بدن خود را گرم‌کنید . پرداختن به یک فعالیت ورزشی بدون گرم کردن عضلات فقط باعث درد و آسیب می‌شود.باوجود آرتریت شاید بهتر باشد فعالیت‌های فوق‌العاده‌تری انجام داد تا مفاصل به‌اندازه کافی گرم شوند.

به گفته وی مردم تلاش می‌کنند قبل از شروع فعالیت ورزشی با دوش گرم گرفتن و یا استفاده از کیسه‌های آب گرم مفاصل خود را گرم کنند و به‌این‌ترتیب مفاصل خود را به‌اندازه کافی نرم نمایند،حرکات ورزشی نیز خود، عضلات را گرم می‌کنند ،مثلاً شما می‌توانید برای آماده شدن برای یک فعالیت ورزشی نظیر شنا کردن یا پیاده‌روی به مدت کوتاهی نرمش کنید. فقط خیلی آهسته این کار را بکنید.

وی اضافه می‌کند:حرکات کششی نیز قبل از هر ورزشی می‌توانند مفید واقع شوند  چند حرکت کششی در بالاتنه انجام دهید و چند بار خم و راست شوید به‌طوری‌که زانوهایتان صاف باشد سعی نکنید که انگشتان پای خود را لمس کنید.

گروهی از کارشناسان فعالیت‌های زیر را برای گرم کردن در آرتریت توصیه می‌کنند . از هرکدام می‌توانید ۳ تا ۵ بار تکرار کنید؛

- به پهلوها خم شوید : دست‌ها را بر روی کمر بگذارید : از کمر در هرکدام از طرفین خم شوید و سپس به بالا برگردید.در طرف مقابل هم تکرار کنید.

- شانه را بالا بیندازید : هر دو شانه یا یکی از آن‌ها را به سمت گوش‌هایتان بالا و پایین بیاورید و تکرار کنید.

- حرکات دورانی در بازوهایتان انجام دهید : دست‌هایتان را به طرفین بازکنید.سپس بازوهایتان را به سمت جلو بیاورید و بعد به سمت عقب ببرید.

- پاهایتان را به‌اندازه عرض شانه‌ها بازکنید و انگشتان پاها را تا حدودی به بیرون متمایل کنید . به سمت چپ بدنتان بچرخید سپس به سمت راست بچرخید.

به گفته وی  تقویت عضلات حتی با جابجایی وزنه‌های کوچک ، استفاده از میله‌های فنری و حتی بلند کردن ظرف‌های یک لیتری آب ، حاصل می‌شود. تقویت عضلات حتی زمانی که روی صندلی نشسته‌اید و به تماشای فیلم می‌پردازید قابل‌دستیابی است. درصورتی‌که می‌خواهید یک برنامه تقویت عضلات دست را انجام دهید ، از وزنه‌هایی استفاده کنید که بتوانید ۱۲ تا ۱۵ بار آن‌ها را جابجا کنید . مطمئن باشید که این وزنه‌ها به شما آسیبی نمی‌رسانند.

انتها خبر/ نعمتی


به زودی نظر شما پس از تایید منتشر میگردد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت اتفاقیه است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.