سرویس ورزشی | کد خبر: 30032
تاریخ انتشار: 1397/05/16 - 12:32:13

پیاده‌روی بدون کفش‌های استاندارد ممنوع

برای اینکه مطمئن باشید در هنگام پیاده‌روی، پاهای شما احساس خوبی دارند باید کفشی را انتخاب کنید که از پنجه تا پاشنه برای پای شما مناسب باشد.
 پیاده‌روی بدون کفش‌های استاندارد ممنوع,

به گزارش اتفاقیه کارشناسان تربیت‌ بدنی معتقدند کفش ورزشی پیاده‌روی باید راحت باشد و به پا فشار نیاورد، وقتی بند کفش را از تمام سوراخ‌های بند رد می‌کنید و پیش از گره زدن باید بتوانید به‌سادگی پاشنه پا را از کفش بیرون بیاورید.

رزاز توصیه می‌کند: همیشه بند کفش را از آخرین سوراخ‌ها هم رد کنید، این سوراخ‌ها از لغزش پا در کفش جلوگیری می‌کنند. پاشنه پا باید در کفش به‌راحتی حرکت کرده و شما را اذیت نکند.

وی افزود:رویه کفش نباید به پا فشار بیاورد،رویه یک کفش پیاده‌روی یا دویدن باید حس امنیت و راحتی را در شما ایجاد کند، اگر بعد از پوشیدن کفش ورزشی احساس می‌کنید که رویه کفش به پای شما فشار می‌آورد و کفش تنگ است، پیش از آنکه سایز بزرگتر را انتخاب کنید یک بار دیگر بند کفش‌ها را ببندید، چراکه این فشار ممکن است از تنگ بستن بند کفش به وجود آمده باشد.

به گفته وی برای خرید کفش ورزشی مردانه باید بتوانید به‌سادگی پنجه پای خود را در کفش به هر طرف حرکت دهید، بدون آنکه پای شما از زیره کفش بیرون بزند. در واقع پهنای کفش باید به‌گونه‌ای باشد که در پهن‌ترین بخش پا، شما از هر طرف حدود 6 میلی‌متر جا داشته باشید،اگر کفش شما بیش‌ازاندازه باریک باشد، انگشت کوچک ‌پایتان روی لبه زیره کفش قرار می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که پاها در طول پیاده‌روی یا دویدن کمی ورم می‌کنند و کشیده‌تر می‌شوند اظهار داشت:لازم است به‌اندازه یک شست دست بین بلندترین انگشت پای شما (که لزوماً شست پا نیست) و نوک کفش جا داشته باشید، برای اندازه‌گیری این میزان، بند کفش را حتماً به‌صورت کامل ببندید، همچنین شست پای شما باید آزادانه به سمت بالا و پایین حرکت کند. این فضا در جلوی کفش، از آسیب رسیدن به پا در هنگام پیاده‌روی و دویدن جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به نقطه انعطاف‌پذیری پاها افزود: پیش از اینکه کفش ورزشی را بپوشید نقطه انعطاف‌پذیری آن را چک کنید، برای این کار می‌توانید پاشنه کفش را دستتان بگیرید و پنجه آن را روی زمین فشار دهید. کفش باید درست از همان‌جایی که پای شما انعطاف‌پذیری دارد، خم شود،نقطه انعطاف‌پذیری نامناسب باعث ایجاد درد در ناحیه گودی کف پا و التهاب پلانتار می‌شود، درحالی‌که انعطاف‌پذیری کم کفش ورزشی، کشیدگی تاندون آشیل و کف پا را به وجود می‌آورد.

وی توصیه کرد برای خرید کفش ورزشی پیاده‌روی مردانه  به‌ظاهر کفش توجه نشود،کفش ورزشی با اندازه کوچک و تنگ برای پا، باعث ایجاد مشکلاتی مثل تاول و سیاه شدن ناخن پا می‌شود،زنان معمولاً کفش‌هایی را انتخاب می‌کنند که درست به پایشان بچسبد و گاهی بیش‌ازحد نگران سایز پاهایشان هستند.

رزاز افزود: همان کفشی که صبح ممکن است به‌خوبی اندازه‌تان باشد ساعت 5 بعدازظهر تنگ می‌شود!در واقع پاها از صبح تا حدود ساعت 4 بعدازظهر شروع به متورم شدن می‌کنند و در این ساعات به بزرگ‌ترین حد خود می‌رسند، پس بهترین زمان برای اندازه‌گیری پا یا خرید کفش به‌ویژه کفش ورزشی، بعدازظهر است.

وی اظهار داشت: بسیاری از افراد فکر می‌کنند سایز کفششان یک عدد مشخص است، مثلاً اگر کفش ورزشی نایکی را با سایز 8 می‌خرند، برای خرید ریباک هم سراغ همین سایز می‌روند. اما سایز کفش در برندها و مدل‌های مختلف متفاوت است، این تفاوت به علت نوع فرم پا، فرم رویه کفش و روشی است که کفش دوخته‌شده و رویه کفش به زیره متصل می‌شود، است.

انتهای گزارش/


به زودی نظر شما پس از تایید منتشر میگردد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت اتفاقیه است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.