نرخ ارز بازار آزاد : دلار : ۳,۳۲۱ یورو : ۳,۶۲۲ پوند : ۵,۰۵۳

نرخ ارز رسمی : دلار : ۲۸,۳۷۲ پوند : ۴۳,۰۶۱ یورو : ۳۰,۷۹۹

نرخ طلا و سکه : یک گرم طلای 18 عیار : ۹۷,۳۰۰ سکه تمام - امامی : ۹۵۱,۰۰۰ نیم سکه : ۴۹۷,۰۰۰ ربع سکه : ۲۷۵,۰۰۰ سکه گرمی : ۱۸۸,۰۰۰

سرویس ورزشی | کد خبر: 30050
تاریخ انتشار: 1397/05/17 - 12:19:43

قانون خواب ورزشکاران

کاهش یا فقدان سطح هوشیاری ،تعلیق نسبی ادراکات حسی و غیر فعال شدن تقریبا تمام عضلات ارادی به موجب خواب اتفاق می افتد.
قانون خواب ورزشکاران,

یک کارشناس ارشد تربیت بدنی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه  خواب برای ورزشکاران ضروری و بیشتر جنبه حیاتی دارد اظهار داشت:امروزه تحقیقات نشان داده که افراد 15 تا30 سال میانگین بین 8 تا 10 ساعت می خوابند و کودکان در قبال هر یک ساعت بیداری 2 ساعت می خوابند و این میزان خواب در افراد سالخورده کمتر و کمتر می شود.

به گفته بیگلری خواب برای پیشرفت ورزش و ورزش برای خواب عمیق لازم و ملزوم یکدیگرند پس ورزش کنید و با آرامش بخوابید.  

 وی ضمن بیان اینکه باید  بدانیم خواب به چه میزان دارای اهمیت برای افراد به ویژه ورزشکاران است اظهار داشت: 3 فاکتور اصلی برای ورزشکاران حرفه ای عبارت است ازخواب، تغذیه و ورزش درست و این نشان می دهد که خواب مهمترین فاکتور برای ورزشکاران حرفه ای است.

 وی یادآور شد: خواب ورزشکاران با توجه به نوع ورزشی که انجام می دهند می تواند متغیر باشد مثلا ورزشهای قدرتی مثل وزنه برداری، پاور لیفتینگ پرورش اندام به 10 ساعت خواب عمیق در شبانه روز احتیاج دارند، ورزش های هوازی یا آیروبیک مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و... به خواب بیشتری احتیاج دارد و این خواب میتواند حتی تا 12 ساعت هم طول بکشد.

بیگلری اظهار داشت:در هنگام خواب فکر و عضلات ورزشکاران ریکاوری شده و باعث می شود که ورزشکار با عضلاتی ورزیده و روحیه ای شاداب در تمرینات و مسابقه آماده شوند نکته حائز اهمیت اینجاست که  ترشح هورمون رشد بوسیله ی غدد هیپوتالاموس و هیپوفیز در ساعت اولیه شب یعنی ساعت 11 تا 2 بامداد صورت می گیرد و اگر فرد در این ساعات بیدار باشد متاسفانه این ترشح صورت نمی گیرد و ورزشکار هرگز نمی تواند عضلاتی نیرومند داشته باشد.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی گفت: ورزش می تواند بی خوابی یا کم خوابی را کاهش داده و به تبع با این امر اضطراب افراد کاهش می یابد، پس می توان گفت رابطه ورزش و خواب مانند یک اتوبان دو طرفه است که از یک طرف ورزش باعث خواب راحت و با آرامش افراد می شود و از طرف دیگر خواب باعث رشد عضلات و پیشرفت ورزشکاران می شود.

به گفته بیگلری ورزش باعث می‌شود که بدن شما فعالیت لازم داشته و به هنگام رفتن به رختخواب، خواب راحت‌تری را تجربه کنید.

انتهای خبر/

 

 


به زودی نظر شما پس از تایید منتشر میگردد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت اتفاقیه است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.