سرویس اقتصادی | کد خبر: 31075
تاریخ انتشار: 1397/08/26 - 09:30:23

با تکمیل محور میامی - بام – قوچان ایجاد می‌شود؛

تحولی عظیم در شبکه حمل و نقل شمال شرق کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل محور ارتباطی میامی - بام - قوچان، تحول عظیمی در منطقه و شبکه حمل و نقل شمال شرق کشور ایجاد می‌کند.
تحولی عظیم در شبکه حمل و نقل شمال شرق کشور,

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای محور بام - قوچان در نشستی با پیمانکاران و مسئولان شهرستان اسفراین بیان کرد: این مسیر به طول 300 کیلومتر، از شهرستان میامی در استان سمنان آغاز شده و پس از گذر از اسفراین در خراسان شمالی، به شهرستان قوچان در خراسان رضوی متصل می‌شود.

وی درادامه گفت: این طرح جاده‌ای به عنوان کنارگذر جنوبی خراسان شمالی می‌تواند در آینده برای تردد زائران امام رضا(ع) و ترانزیت مرز باجگیران، در خراسان رضوی مؤثر باشد و تحولی جدی در رونق اقتصادی منطقه ایجاد کند.

خادمی افزود: تاکنون نزدیک به 150 کیلومتر از این محور ساخته شده و اکنون بخشی از 150 کیلومتر دیگر آن در حال اجراست.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح، بخشی از بار ترافیکی اتوبان تهران - مشهد به این محور منتقل شده و قسمتی از بار ترافیکی محور جنگل گلستان - مشهد هم در زمان پیک مسافرت‌ها و شلوغی‌های این مسیر، به این محور سرازیر می‌شود.

250میلیارد ریال اعتبار به پروژه اختصاص یافته است

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بازدید از این طرح راهسازی خاطرنشان کرد 250 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای این پروژه اختصاص یافته است.

هادی قوامی با اعلام این خبر گفت: برای اجرای این محور 200 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی مصوب شده که نیمی از آن در سه ماهه نخست امسال تخصیص یافته است.

وی گفت: به علت اهمیت این طرح، 50 میلیارد ریال نیز علاوه بر اعتبارات ملی از محل منابع استانی به این پروژه اختصاص یافته است.

قوامی با بیان اینکه سال جاری مقطعی طلایی برای اجرای این پروژه است، گفت: با بهره‌برداری از محور بام - قوچان، مسیر جنوب استان خراسان شمالی به مشهد 80 کیلومتر و تا میامی 120 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

فرماندار اسفراین نیز در این بازدید گفت: ایجاد این محور می‌تواند این شهرستان را از بن‌بست ارتباطی خارج کند.

طاهر رستمی افزود: با توجه به وجود دو مجتمع بزرگ صنعتی در اسفراین و پیگیری ایجاد صنایع پایین دستی در آینده، ایجاد مسیر ترانزیت بام - قوچان، به عنوان یکی از راه‌های توسعه محور شرق کشور، می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه و ایجاد امید و انگیزه در مردم مثمر ثمرباشد.

تکمیل راه آهن جوین - اسفراین بالغ بر2 هزارمیلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به اسفراین، از پروژه راه‌آهن جوین اسفراین نیز بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت. خادمی در حاشیه بازدید از این طرح گفت: تکمیل طرح راه آهن جوین – اسفراین به 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبار، هرچه سریع‌تر این طرح به بهره‌برداری برسد.

خادمی اضافه کرد: مسیر ریلی جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان به طول 200 کیلومتر اجرا می‌شود که هم اکنون قطعه نخست آن به طول 57 کیلومتر در حد فاصل جوین - اسفراین در حال ساخت است که با تکمیل آن اسفراین به راه آهن تهران - مشهد می‌پیوندد.

وی افزود: کار زیرسازی این بخش پایان یافته و با توجه به پیشرفت بیش از 65 درصدی طرح، امیدواریم با تأمین منابع مالی، اجرای طرح شتاب گرفته و ایستگاه آن نیز به مناقصه گذاشته شود.

خادمی گفت: مراحل بعدی این طرح برای اتصال بجنورد، به شبکه ریلی در حال بررسی و پیگیری برای تامین مالی از محل صندوق توسعه ملی است که با تحقق آن، مرکز استان خراسان شمالی از طریق جنوب استان، به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی‌های انجام شده، ارزیابی بخش باقی مانده مسیر ریلی اسفراین - جوین، تملک اراضی و تأمین مالی طرح را از مشکلات آن خواند که قرار است با پیگیری مسئولان شهرستانی، میانی وکشوری در وزارت راه و شهرسازی برای آن چاره جویی شود.

خادمی افزود: پیمانکار این طرح 150 میلیارد ریال مطالبه دارد که تلاش می‌کنیم با پرداخت آن، اجرای پروژه را سرعت بیشتری ببخشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر زیرسازی این طرح تا اواسط سال آینده به پایان برسد ریل گذاری آن آغاز خواهد شد که یقینا سرعت کار در این بخش سریع‌تر خواهد بود.

انتهای خبر/عباسی


به زودی نظر شما پس از تایید منتشر میگردد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت اتفاقیه است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.