سرویس خراسان شمالی | کد خبر: 31604
تاریخ انتشار: 1397/10/17 - 09:31:21

معاون استاندار بر انسان محوری و حمل و نقل پاک تأکید کرد؛

انسان محوری به جای خودرو محوری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت توسعه انسان محوری و جایگزین کردن آن با خودرو محوری خبر داد.
انسان محوری به جای خودرو محوری,

به گزارش اتفاقیه؛ رضا رجب زاده در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا) با اشاره به مشکلات ترافیکی مرکز استان اظهار کرد: اگر معضلات ترافیک را به صورت جدی مدت دنبال نکنیم در شهرهای کوچک نیز شاهد این معضل خواهیم بود.

وی توسعه نامتوازن شهرها، حاشیه نشینی و عدم وجود برنامه‌ریزی مناسب برای مدیریت نقاط جاذب سفر در شهرها را از جمله مشکلاتی که سبب معضلات ترافیکی می‌شود.

وی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام گرفته در استان‌های مختلف، آلودگی هوا و ترافیک مهم‌ترین دغدغه مردم در حوزه شهری اعلام شده که نشان می‌دهد باید در این حوزه اقدامات فوری و مؤثر انجام دهیم.

رجب زاده اظهار کرد: یکی از روش‌های رفع معضلات ترافیکی و آلودگی، پیاده محور کردن شهرها، ایجاد فرهنگ تردد با دوچرخه و اصلاح الگوهای تردد خودروها و عابران پیاده است.

وی افزود: در این راستا، در حال پیگیری مسیرهایی جهت راه‌اندازی پیاده راه در مراکز شهرستان‌های استان هستیم. در شهرهای بجنورد و شیروان مسیرهایی بدین منظور اختصاص داده شده و اسفراین نیز در حال اختصاص زمین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه مطالعه طرح اجرای مسیر تردد دوچرخه در بجنورد در حال انجام است گفت: با موافقت استاندار، در صورت اجرای این طرح در هر یکی از شهرهای استان، استانداری نیمی از هزینه اجرا را تقبل می‌کند تا هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

 ضرورت اجرای طرح اتوبوس تندرو در بجنورد تا ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل وزارت کشور به موضوعاتی نظیر پیاده راه و اتوبوس‌های تندرو در بجنورد اشاره کرد و گفت: پیاده راه در خیابان طالقانی بجنورد ازجمله مصوباتی بود که تا پایان سال ۹۵ باید راه‌اندازی می‌شد اما تاکنون اقدامی نشده و اتوبوس‌های تندرو نیز تا سال ۱۴۰۰ باید راه‌اندازی شود.

پوریا محمدیان راه‌اندازی اتوبوس‌های تندرو در بجنورد را نیازمند اجرای پیوست اجتماعی آن از هم‌اکنون دانست و اضافه کرد: افکار عمومی برای اجرای خطوط اتوبوس تندرو باید آماده شود تا در افق ۱۴۰۰ بتوان این طرح را اجرایی کرد.

پوریا محمدیان با اشاره به مصوب شدن طرح جامع شهری مرکز استان اظهار کرد: این طرح در سال ۹۵ به تصویب رسیده، ابلاغ‌شده و لازم‌الاجراست و باید بر اساس آن عمل کرد.

وی همچنین با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری در بجنورد گفت: عدم تخصیص اعتبار و کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در تمام کشور ملموس است و باید شهرداری‌ها بتوانند از اعتبارات و بودجه‌های خود برای اقدامات هزینه کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل وزارت کشور به برخی اقدامات انجام‌شده در راستای طرح جامع شهری بیان کرد: ۸۰ درصد از برنامه تملیک برای پارکینگ و همچنین ۶۰ درصد برنامه‌های بازگشایی‌ها در بجنورد انجام‌شده اما تاکنون مرکز کنترل ترافیک شهرداری بجنورد ایجاد نشده است.

 افزایش فوت مصدومان ناشی از سوانح رانندگی در مراکز درمانی استان

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی نیز در این جلسه از افزایش فوت مصدومان ناشی از سوانح رانندگی در مراکز درمانی استان خبر داد.

رحمان اسپیدکار گفت: طی سال گذشته، 78 درصد مصدومانی که طی سوانح آسیب دیدند پس از اعزام به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند. این در حالی است که این آمار طی امسال به 82 درصد رسیده است.

وی تأکید کرد: باید درباره این موضوع بررسی دقیق شود که دلیل این موضوع مشکلات و نقص در خدمات رسانی است یا چیز دیگر.

انتهای خبر/اتفاقیه


به زودی نظر شما پس از تایید منتشر میگردد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت اتفاقیه است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.